Samochód w firmie przynosi wiele wymiernych korzyści - zwiększa mobilność pracowników, pozwala obniżyć podatki, służy za wizytówkę przedsiębiorstwa. Wystarczy, by auto firmowe pokonywało rocznie więcej niż 4-5 tys. kilometrów, aby było bardziej opłacalne niż wynajmowanie taksówek.
Jak pokazują barania firmy ARC Rynek i Opinia, właściciele firm kierują się przy wyborze nowego samochodu przede wszystkim względami ekonomicznymi. Rzecz w tym, że poszczególni przedsiębiorcy różnie czynniki ekonomiczne rozumieją.
Cena zakupu nie powinna być najważniejsza
Według 51% badanych suma kosztów związanych z posiadaniem auta jest ważniejsza niż cena zakupu. Odwrotnie uważa 31%. 16% jest zdania, że oba czynniki są równie ważne. Świadczy to o tym, że większość przedsiębiorców ma świadomość, jaki wpływ na finanse firmy mają koszty ponoszone już po zakupie samochodu. Często auto, które jest nieco droższe w zakupie, może w ogólnym rozrachunku okazać się tańsze ze względu na koszty serwisowe lub niższe zużycie paliwa.