Obraz miast uzyskał pozytywną ocenę 87 procent wszystkich respondentek. Polki wydają się najbardziej usatysfakcjonowane, bo 90 procent warszawianek pozytywnie oceniło stolicę, a 95 procent krakowianek wsparło swoje własne miasto, w czym przebiły warszawianki i paryżanki.
Badania przeprowadzone przez Grupę Lafarge, lidera rozwiązań dla budownictwa, dostarczają informacji o stylu życia i zwyczajach kobiet w mieście oraz ich oczekiwaniach i preferencjach. We wszystkich miastach objęły łącznie 3015 osób.
Jeśli chodzi o Polki, to zgodnie postrzegają miasta jako miejsca realizacji szans zawodowych i rozwoju intelektualnego. 94 procent kobiet z Warszawy i 91procent kobiet z Krakowa uważa, że miasto bardziej niż wieś sprzyja samorealizacji.
Miasto w oczach kobiet to głównie miejsce pracy, rozwoju zawodowego, intelektualnego, rozrywki i kontaktów towarzyskich. Dla kobiet życie w mieście jest prostsze niż na wsi, bo łatwiej w nich znaleźć pracę, jest lepszy dostęp do opieki medycznej, banków, szkół, administracji oraz obiektów sportowych i miejsc rozrywki.
Warszawianki częściej niż mieszkanki Krakowa podkreślają znaczenie dostępności pracy (62 proc. wobec 34 proc.), a krakowianki częściej wskazują na dostęp do kultury (Kraków 69 proc., Warszawa 61proc.) i rolę atmosfery towarzyskiej (Kraków 24 proc., Warszawa 8proc.).