Reklama

Niskie wpłaty abonamentowe. Najgorsze wyniki od lat

Media publiczne dostały na ten rok 1,95 mld zł z budżetu. Jednak coraz więcej Polaków nie chce płacić abonamentu.

Publikacja: 02.08.2020 21:00

Niskie wpłaty abonamentowe. Najgorsze wyniki od lat

Foto: Fotorzepa/ Darek Golik

Zaledwie co dziewiąty Polak, którego ściga w postępowaniu egzekucyjnym Poczta Polska za niepłacenie abonamentu RTV, uiścił opłatę – wynika z danych Ministerstwa Finansów za ten rok. To najgorsze wyniki od lat.

Od stycznia do końca maja fiskus odzyskał dla mediów publicznych zaledwie 26,8 mln zł ze 153 mln zł, które objęto tytułami wykonawczymi. I zaledwie 41 tys. tytułów wykonawczych zostało zakończonych poprzez zapłatę – wylicza resort finansów. Dla porównania rok wcześniej (w skali rocznej) ściągnięto aż 81 mln zł przy 204,4 mln zł do ściągnięcia (prawie 120 tys. tytułów wykonawczych zostało zakończonych, bo wierzyciel zapłacił). W 2018 r. z 266,6 mln zł do odzyskania z tytułu opłaty RTV wyegzekwowano 188 mln zł (aż 133 tys. Polaków zapłaciło abonament). Tegoroczna ściągalność w postępowaniu egzekucyjnym abonamentu spadła średnio o połowę (17,5 proc.) w porównaniu z latami poprzednimi – np. za 2019 r. sięgała prawie 40 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Metamorfoza Warszawy Wschodniej. PKP ogłasza przetarg na 4 mld zł
Kraj
Początek roku szkolnego w Warszawie: Trzy nowe podstawówki, kąciki wyciszenia i 280 tys. uczniów
Materiał Promocyjny
Polska kolej w ofensywie inwestycyjnej dzięki miliardom z KPO
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kraj
Warszawa-Kraków za 9 zł, nocne kursy do Pragi. Podróż w luksusowych wagonach z rozkładanymi fotelami i darmowym prosecco
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama