Wojsko promuje się dzięki grom

Armia, której zaczyna brakować żołnierzy, sięga po nowe sposoby promocji. GROM wystąpi w grze komputerowej

Aktualizacja: 27.09.2012 20:44 Publikacja: 27.09.2012 18:08

Wojsko promuje się dzięki grom

Foto: ROL

Żołnierze najsłynniejszej polskiej jednostki specjalnej wystąpią w grze „Medal of honor. Warfighter”. Pojawią się w niej obok innych jednostek tego typu, m.in. brytyjskiego SAS, amerykańskiej Navy Seals i Delty, namówionych do tego przez amerykańskiego producenta gier firmę Electronic Arts.

Zgodę na wykorzystanie wizerunku jednostki wydało MON. - W ten sposób chcemy promować Wojsko Polskie, którego częścią jest nasza jednostka - mówi „Rz” płk Piotr Gąstał, dowódca GROM. Uważa, że dzięki takiej grze część młodych ludzi podejmie decyzję o wstąpieniu do wojska. - Następnie trafią na selekcję do naszej jednostki - dodaje.

Nie bez znaczenia jest to, że naszą jednostkę do udziału w grze wskazali żołnierze z  Navy Seals. Współpracowaliśmy z nimi w czasie misji w Iraku - dodaje były żołnierz GROM o pseudonimie Vinci (zastrzega swoje dane).

„Vinci” służył  w GROM 13 lat, był na misjach w Zatoce Perskiej, Iraku i Afganistanie. Amerykańscy twórcy gry wykorzystali jego doświadczenie. - Pokazaliśmy używane przez nas uzbrojenie, sposób poruszania się żołnierzy, udało się odtworzyć żargon wojskowy - informuje „Vinci”.

Jak zapewniają żołnierze, nie odkryli oni jednak w wirtualnym świecie wszystkich swoich tajemnic. - Nie pokazaliśmy całego używanego przez nas sprzętu, a także taktyki działania - dodaje płk Gąstał

W grze żołnierze mają na rękawach naszywki z symbolem Polski Walczącej. - To nieregulaminowa naszywka, wykorzystywana przez żołnierzy. Długo zastanawialiśmy się, czy wykorzystywać ją w grze. Konsultowaliśmy się m. in. ze Związkiem Powstańców Warszawy. Być może młodzi ludzie, gdy zobaczą ten znak, sięgną do książek historycznych, aby dowiedzieć się czegoś o cichociemnych i powstaniu warszawskim - wskazuje płk Gąstał.

Zdaniem prof. Stanisława Mocka, rektora Collegium Civitas, promocja instytucji lub osób „jest niemożliwa bez wykorzystania nowych środków masowego komunikowania”. - Do tych nowych środków technologicznych i nowych mediów należą także gry komputerowe, które docierają do odbiorców na całym świecie. Gry o charakterze wojennym zawsze cieszyły się powodzeniem - dodaje.

Premiera „Warfightera” - za miesiąc.

Żołnierze najsłynniejszej polskiej jednostki specjalnej wystąpią w grze „Medal of honor. Warfighter”. Pojawią się w niej obok innych jednostek tego typu, m.in. brytyjskiego SAS, amerykańskiej Navy Seals i Delty, namówionych do tego przez amerykańskiego producenta gier firmę Electronic Arts.

Zgodę na wykorzystanie wizerunku jednostki wydało MON. - W ten sposób chcemy promować Wojsko Polskie, którego częścią jest nasza jednostka - mówi „Rz” płk Piotr Gąstał, dowódca GROM. Uważa, że dzięki takiej grze część młodych ludzi podejmie decyzję o wstąpieniu do wojska. - Następnie trafią na selekcję do naszej jednostki - dodaje.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo