Reklama

Koncerny AGD planują rozwój swoich fabryk

Ten rok będzie kolejnym z dużymi wydatkami producentów AGD. W regionie powstaje coraz bardziej zaawansowany technologicznie sprzęt.

Aktualizacja: 02.02.2016 21:01 Publikacja: 02.02.2016 16:02

Łódzkie zakłady Whirlpoola zaczną produkować m.in. profesjonalne kuchnie

Łódzkie zakłady Whirlpoola zaczną produkować m.in. profesjonalne kuchnie

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Jeszcze kilka lat temu Polska przyciągała duże inwestycje branży AGD z powodu niższych kosztów pracy. Dodatkowym atutem Łodzi było jej centralne położenie. Ponieważ średnio 80–90 proc. produkcji pralek czy lodówek trafia na eksport, dobra dostępność komunikacyjna regionu była dla międzynarodowych koncernów argumentem przemawiających za tą lokalizacją.

Jednak już dzisiaj w UE są kraje o jeszcze niższych kosztach pracy, jak Rumunia czy Bułgaria, a firmy nadal chętnie inwestują w Łodzi i okolicach. Widać również, że polskie projekty przechodzą na wyższy poziom. – Coraz częściej powstają u nas linie zaawansowane technologicznie, co przekłada się też na zmianę struktury zatrudnienia w kierunku bardziej specjalistycznym, wymagającym od pracowników większej wiedzy, szkoleń. Dla lokalnego rynku pracy ma to duże znaczenie, kieruje go w stronę bardziej dojrzałą – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny związku branży AGD, CECED Polska.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Spada zaufanie do władz Warszawy i dzielnic
Warszawa
Zamkną dworzec Warszawa Centralna. Wiadomo, kiedy i na jak długo
Kraj
Międzynarodowe zawody łazików marsjańskich. W finale dwa zespoły z Politechniki
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kraj
Pierwsza taka biblioteka w Polsce. Metroteka, czyli książki pod ziemią na stacji metra Kondratowicza
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama