Reklama
Rozwiń
Reklama

Na wakacje wielkie remonty na torach

Utrudnienia w kursowaniu pociągów w Warszawie, zmiany w rozkładach jazdy między dużymi miastami, wakacyjne pociągi do miejscowości turystycznych - to wszystko czeka pasażerów w wakacje

Publikacja: 19.05.2011 18:23

Korekta rozkładu jazdy pociągów wejdzie w życie 1 czerwca i będzie obowiązywać do końca sierpnia. Jak poinformował rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Robert Kuczyński, zmiany wynikają z prac modernizacyjnych na szlakach kolejowych.

- To, co teraz robimy to największy program modernizacyjny na polskiej kolei od 30 lat - powiedział Kuczyński. Jak wyjaśnił, chodzi właściwie o zbudowanie wielu linii od nowa. Obecnie PKP PLK modernizuje 1,4 tys. km torów.

Najważniejsze zaplanowane prace obejmą linie Warszawa - Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice, całej trasy Warszawa - Gdańsk, linii Warszawa - Poznań na odcinku Łowicz - Kutno oraz Centralnej Magistrali Kolejowej (trasy Warszawa - Kraków - Katowice) na odcinku Olszamowice - Włoszczowa. Poważne utrudnienia będą także w Warszawie, gdzie remontowany będzie układ torowy przystanku Warszawa Stadion.

Kolejarze zapowiadają, że remonty mogą powodować wielokrotne zmiany godzin przyjazdów i odjazdów pociągów. Dlatego na dworcach pasażerom będą rozdawane ulotki z rozkładami, pojawią się plakaty informujące o zmianach, na największych dworcach będą działać dodatkowe punkty informacyjne. Przewoźnicy będą też zamieszczać informacje na swoich stronach internetowych.

W związku z remontem torów na przystanku Warszawa Stadion, kolejarze zamkną od 1 czerwca do 25 lipca część warszawskiej linii średnicowej (między warszawskimi dworcami Wschodnim a Zachodnim - PAP). Zamknięte będą tory linii podmiejskiej, część pociągów będzie więc skierowana na linię dalekobieżną, a część będzie miała skrócone trasy.

Reklama
Reklama

"Na czas prowadzenia tego remontu na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia będzie obowiązywała zmieniona organizacja ruchu pociągów Kolei Mazowieckich. Większość pociągów z kierunku zachodniego, czyli ze Skierniewic, Żyrardowa, Grodziska Mazowieckiego, Warki, Góry Kalwarii, Sochaczewa, czy Łowicza skończy bieg na dworcu Warszawa Zachodnia, a z kierunku wschodniego, czyli Dęblina, Pilawy, Otwocka, Mińska Mazowieckiego, Siedlec, Mrozów - na dworcu Warszawa Wschodnia" - powiedział Dariusz Grajda z biura handlowego Kolei Mazowieckich.

Dodał, że między dworcami Warszawa Zachodnia i Warszawa Śródmieście będzie uruchomione połączenie wahadłowe z kursami co 15 minut, natomiast na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Centralna będzie funkcjonowała zastępcza komunikacja autobusowa. Przewoźnicy - PKP Intercity, SKM i Koleje Mazowieckie - będą honorowały swoje bilety na odcinku między dworcami wschodnim a zachodnim.

Jak poinformowała Katarzyna Zimnicka z zarządu PKP Intercity, przewoźnik od 1 czerwca zlikwiduje dwa pociągi EIC "Morskie Oko" relacji Warszawa Wschodnia - Zakopane i "Helena Modrzejewska" (Warszawa - Kraków). Weekendowe pociągi EIC "Pilsko" (Bielsko Biała-Warszawa Wschodnia) i "Artus" (Gdynia Gł. - Warszawa Zach.) będą zastąpione przez jeden pociąg "Klimczok" (Gdynia Gł. - Bielsko Biała).

Przewozy Regionalne zlikwidują trzy pary pociągów. Jak wyjaśniła dyrektor handlowy spółki Anna Lenarczyk, chodzi o pociągi InterRegio "Łysica" relacji Wrocław-Kielce, "Łokietek" (Kraków-Wrocław) oraz "Mickiewicz" (Poznań-Białystok). Powodem likwidacji pociągów jest ich mała popularność wśród podróżnych.

Zarówno PKP Intercity, jak i Przewozy Regionalne planują uruchomienie dodatkowych wakacyjnych pociągów. PKP Intercity będzie miało w rozkładzie 58 pociągów do popularnych kurortów, jak np. Świnoujście, Łeba, Hel, czy Wisła. Przewozy Regionalne zaproponują pasażerom pociągi relacji Lublin - Kołobrzeg, Wrocław-Zakopane, Rzeszów - Jelenia Góra, Jelenia Góra - Świnoujście.

Korekta rozkładu jazdy pociągów wejdzie w życie 1 czerwca i będzie obowiązywać do końca sierpnia. Jak poinformował rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Robert Kuczyński, zmiany wynikają z prac modernizacyjnych na szlakach kolejowych.

- To, co teraz robimy to największy program modernizacyjny na polskiej kolei od 30 lat - powiedział Kuczyński. Jak wyjaśnił, chodzi właściwie o zbudowanie wielu linii od nowa. Obecnie PKP PLK modernizuje 1,4 tys. km torów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Materiał Płatny
OŚWIADCZENIE
Kraj
Co Norwegowie znaleźli w chińskich autobusach? 18 takich pojazdów wozi warszawiaków
Kraj
Sikorski: złożyłem zeznania jako poszkodowany w sprawie użycia Pegasusa
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kraj
Silna kandydatura czy siła układów? Były wiceprezydent w zarządzie mazowieckiej spółki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama