Reklama
Rozwiń
Reklama

"Mam jaja". Lekarze łapią się za krocze i dołączają do akcji

Zespół lekarski Kliniki Urologii i Onkologii Urologicznej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego dołączył do akcji "Mam jaja". W ten sposób chcą nakłonić mężczyzn do badań w celu wczesnego wykrywania raka jąder

Publikacja: 28.10.2014 17:15

"Mam jaja". Lekarze łapią się za krocze i dołączają do akcji

Foto: Facebook

"Mężczyzno! Weź sprawy w swoje ręce i badaj się!" - brzmi podpis pod zdjęciem lekarzy na Facebooku.

- Oczekiwaliśmy popularyzacji akcji wśród „niszowej" grupy odbiorców nowości z naszej strony, a uzyskany efekt „kuli śnieżnej" nas pozytywnie zaskoczył. W ciągu niespełna 48 godzin od publikacji zdjęcia obejrzało je ponad 160 tysięcy osób, ponad 1,5 tysiąca osób udostępniło je na swoich profilach na Facebooku uznając za warte popularyzacji*. Wszystkie komentarze są bardzo pozytywne. Mamy nadzieję, że te liczby przełożą się realne efekty w postaci popularyzacji idei samobadania mężczyzn - mówi w rozmowie z Gazetą Lekarską uczestnik akcji Prof. Marcin Słojewski.

- Nie jest to jednorazowy zryw medialny z naszej strony - dodaje.

Rak jąder jest najczęściej występującym nowotworem u meżczyzn między 20 a 34 rokiem życia. Około 75 procent przypadków występuje u mężczyzn między 20 a 49 rokiem życia. Lekarze nakłaniają mężczyzn do samobadania, by jakiekolwiek zmiany mogły zostać wykryte odpowiednio szybko.

Akcja #FeelingnutsChallenge powstała w Stanach Zjednoczonych i szybko zdobywa popularność na całym świecie. Mężczyźni trzymający się za kroczę przypominają o konieczności wczesnego wykrywania występowania nowotworu. Rak jąder przez wielu jest uważany za temat tabu, duża część mężczyzn bagatelizuje jego objawy.

Reklama
Reklama

Do akcji dołączył między innymi aktor Hugh Jackman.

rp.pl

"Mężczyzno! Weź sprawy w swoje ręce i badaj się!" - brzmi podpis pod zdjęciem lekarzy na Facebooku.

- Oczekiwaliśmy popularyzacji akcji wśród „niszowej" grupy odbiorców nowości z naszej strony, a uzyskany efekt „kuli śnieżnej" nas pozytywnie zaskoczył. W ciągu niespełna 48 godzin od publikacji zdjęcia obejrzało je ponad 160 tysięcy osób, ponad 1,5 tysiąca osób udostępniło je na swoich profilach na Facebooku uznając za warte popularyzacji*. Wszystkie komentarze są bardzo pozytywne. Mamy nadzieję, że te liczby przełożą się realne efekty w postaci popularyzacji idei samobadania mężczyzn - mówi w rozmowie z Gazetą Lekarską uczestnik akcji Prof. Marcin Słojewski.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kraj
Spada przeciętne wynagrodzenie, maleje bezrobocie. Rynek pracy w Warszawie
Kraj
Rewolucja na Lotnisku Chopina. Szybciej przez bramki bezpieczeństwa
Kraj
Najwyższy czas na układy zbiorowe
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kraj
Nowe autobusy z Warszawy do rosyjskiego Królewca. Będą woziły powietrze?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama