Czy następny Zuckerberg będzie z Rzeszowa?

Cyfrowa rewolucja zmiotła stary porządek. Zniknęły wielkie stare koncerny (Netscape Navigator), pojawiły się nowe imperia (choćby BuzzFeed), ale i one są zagrożone przez młode wilki (np. Periscope).

Aktualizacja: 27.04.2015 22:51 Publikacja: 27.04.2015 20:34

Bartosz Węglarczyk

Bartosz Węglarczyk

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Nikt nie wie, dokąd nas ta rewolucja zaprowadzi. Wiemy jednak, że i Polska, i cała Europa są tu biernym widzem.

To nie znaczy, że Polacy nie rozumieją internetu. Wręcz przeciwnie, zakładają start-upy i wymyślają nowe cyfrowe technologie, tyle że jadą wprowadzać je w życie w Krzemowej Dolinie czy Nowym Jorku. Nie zyskuje na tym Polska, nie zyskuje Europa.

Komisja Europejska ma więc rację, że próbuje wypchnąć Europę na czoło tej rewolucji. Nasze życie staje się coraz bardziej cyfrowe, a internet rzeczy czy e-handel raz na zawsze zmienią nasz świat. Tych trendów nie powstrzyma nikt. Europa jednak od lat niewiele w tych sprawach proponuje. To Google rządzi na Starym Kontynencie, to Microsoft wciąż jest potęgą, to Apple widać w naszych domach. Jedna Nokia wiosny nie czyni, na dodatek i ona jest w opałach.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Kraj
Relacje, które rozwijają biznes. Co daje networking na Infoshare 2025?
Kraj
Tysiąc lat i ani jednej idei. Uśmiechnięta Polska nadal poszukuje patriotyzmu
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Kraj
Jak będzie wyglądać rocznica koronacji Chrobrego? Czołgi na ulicach stolicy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Kraj
Walka z ogniem w Biebrzańskim Parku Narodowym. „Pożar nie jest opanowany”
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne