Reklama

Sondaż: Wierni zadowoleni z dyspensy

Ze względu na zagrożenie koronawirusem biskupi zwolnili wiernych z obowiązku osobistego udziału w niedzielnych mszach. Zalecają udział w liturgiach transmitowanych przez media. Kościoły pozostawili jednak otwarte. Polacy przyjęli tą decyzję z zadowoleniem. Aż 63,4 proc. badanych przez IBRiS uważa, że dyspensa jest wystarczającą formą zabezpieczenia wiernych. Za niewystarczającą uznało ją 16,9 proc. badanych, a 19,7 proc. nie ma w tej sprawie zdania.

Aktualizacja: 14.03.2020 14:19 Publikacja: 14.03.2020 14:14

Sondaż: Wierni zadowoleni z dyspensy

Foto: fot. Shutterstock

Dyspensa, której udzielili biskupi jest tym istotniejsza, że w piątek wieczorem rząd poinformował o wprowadzeniu zakazu gromadzenia się większej niż 50 liczby osób w jednym miejscu. Dotyczy to także wydarzeń religijnych. Niektórzy biskupi (np. gliwicki) odwołali w swoich diecezjach wszystkie nabożeństwa, inni (np. biskup warszawsko-praski) pozwolił na uczestnictwo w mszach tylko osób, które je zamówiły. Pozostali biskupi apelują do proboszczów o pilnowanie, by nie przekraczać limitu. Część parafii zdecydowała się na odwołanie liturgii, w innych księża będą msze odprawiali normalnie, ale mają nadzorować liczbę osób w kościele.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kościół
Kolejny rekord fundacji ojca Tadeusza Rydzyka. Podatnicy hojni jak nigdy
Kościół
Z agencji towarzyskiej do klubokawiarni ewangelizacyjnej. Ksiądz otwiera lokal w centrum Warszawy
Kościół
Nowe badania: Czy Jan Paweł II wciąż jest autorytetem dla Polaków?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kościół
Biskup Krzysztof Zadarko: Nie widzę manifestacji muzułmanów. Widzę marsze z hasłami nienawiści
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama