Przeprowadzona analiza programu Trwam „Jak my to widzimy, z daleka widać lepiej" emitowanego 12 października 2014 r., wykazała naruszenie art. 16 c ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, czyli emisję treści o charakterze ukrytego przekazu handlowego.
Trwająca ok. 29 minut audycja w całości poświęcona była produktom jednej spółki, m.in. macie gorczycowej, poduszce zawierającej łuski gryki, herbatom etc. Omawianiu ich właściwości – przy całkowitym pominięciu jakichkolwiek wad tych produktów oraz produktów konkurencyjnych przedsiębiorców – towarzyszyły liczne zbliżenia kamery na poszczególne produkty oferowane przez spółkę, a dodatkowo przez znaczną część audycji prezentowana była statyczna plansza (zajmująca od 1 do 1 całości obrazu) promująca ww. produkty. Prowadzący audycję wielokrotnie zachęcał swojego gościa – prezesa spółki do prezentacji i ekspozycji jeszcze innych, nie omówionych do tej pory produktów z oferty.
Zdaniem Rady, taki sposób przedstawiania produktów w audycji może wprowadzać odbiorców w błąd co do charakteru przekazu.
Zgodnie z art. 4 pkt. 20 ustawy o rtv, „ukrytym przekazem handlowym jest przedstawianie w audycjach towarów, usług, firmy, znaku towarowego lub działalności przedsiębiorcy będącego producentem towaru lub świadczącego usługi, jeżeli zamiarem dostawcy usługi medialnej, w szczególności związanym z wynagrodzeniem lub uzyskaniem innej korzyści, jest osiągnięcie skutku reklamowego oraz możliwe jest wprowadzenie publiczności w błąd co do charakteru przekazu".
Wymierzając karę, Rada uwzględniła zakres i stopień szkodliwości naruszenia oraz możliwości finansowe nadawcy.