Reklama

Czy Twój czajnik elektryczny i oprawy oświetleniowe spełniają wymagania

Polski Inspekcja Handlowa objęła kontrolą wybrany popularny sprzęt elektryczny – 15 rodzajów czajników oraz 15 opraw oświetleniowych, w tym do stosowania w łazienkach – tzw. plafonów. Niektóre z nich nie spełniają ustawowych wymagań dla sprzętu elektrycznego - poinformował UOKiK.

Publikacja: 17.08.2021 10:06

Czy Twój czajnik elektryczny i oprawy oświetleniowe spełniają wymagania

Foto: AdobeStock

Badania wykazały niezgodności w domowych urządzeniach elektrycznych, w tym. m.in. brak uziemienia, niezapewnienie deklarowanego stopnia ochrony IP. Jak wskazała Inspekcja, wystąpienie takich wad może spowodować zwarcie elektryczne a w konsekwencji pożar lub porażenie prądem.

Sprawdzonych zostało 15 czajników i 15 opraw oświetleniowych.

Czytaj także: Zmiany w ochronie konkurencji: kontrola poczty pod okiem pełnomocnika

Kontrola wykazała m.in. niezgodności konstrukcyjne, w tym w budowie urządzeń stwarzającej ryzyko porażenia prądem oraz inne cechy produktu niż w rzeczywistości.

UOKiK zaleca, aby podczas zakupu sprawdzić czy na opakowaniu czajnika znajduje się symbol uziemienia. Zarówno na opakowaniach czajników jak również opraw oświetleniowych powinny znajdować się dane producenta oraz prawidłowy znak CE czyli deklaracja, że produkt spełnia wymagania techniczno-prawne.

Reklama
Reklama

Pełna treść raportu dostępna jest na stronie UOKiK.

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama