– Chcemy zaprotestować przeciwko upokarzaniu kobiet, bo tak odbieramy te reklamy – tłumaczyła na piątkowej konferencji Mrozik, która złożyła pozew o naruszenie dóbr osobistych przez Multimedia Polska. Do pozwu dołączono listę ok. 50 osób, które popierają Mrozik.
Działaczkę fundacji uraziła reklama, która przedstawia leżącą atrakcyjną dziewczynę. Zdjęcie opatrzono napisem: „Od września dajemy za darmo". Firma reklamuje w ten sposób nową ofertę, w ramach której jej abonenci mogą korzystać z darmowego dostępu do Internetu.
Wcześniej przeciwko tej reklamie protestowało także Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które zainicjowało wysyłanie listów protestacyjnych do prezesa Multimedia.
Mrozik wraz z fundacją domagają się m.in. usunięcia reklam z przestrzeni publicznej i przeprosin w mediach.– To nie jest tak, że grupa kobiet się na kogoś obraża – tłumaczy Marta Mackiewicz z Fundacji Gender Center. – Zwracamy tylko uwagę, że takie reklamy naruszają godność człowieka.
Podczas konferencji zaprezentowano też inne dwuznaczne reklamy z półnagimi kobietami.