Reklama
Rozwiń

Pozew za reklamę. Bo seksistowska

Agnieszka Mrozik z Fundacji Gender Center pozwała firmę Multimedia Polska. To pierwsza taka sprawa w Polsce

Publikacja: 01.10.2011 01:33

– Chcemy zaprotestować przeciwko upokarzaniu kobiet, bo tak odbieramy te reklamy – tłumaczyła na piątkowej konferencji Mrozik, która złożyła pozew o naruszenie dóbr osobistych przez Multimedia Polska. Do pozwu dołączono listę ok. 50 osób, które popierają Mrozik.

Działaczkę fundacji uraziła reklama, która przedstawia leżącą atrakcyjną dziewczynę. Zdjęcie opatrzono napisem: „Od września dajemy za darmo". Firma reklamuje w ten sposób nową ofertę, w ramach której jej abonenci mogą korzystać z darmowego dostępu do Internetu.

Wcześniej przeciwko tej reklamie protestowało także Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które zainicjowało wysyłanie listów protestacyjnych do prezesa Multimedia.

Mrozik wraz z fundacją domagają się m.in. usunięcia reklam z przestrzeni publicznej i przeprosin w mediach.– To nie jest tak, że grupa kobiet się na kogoś obraża – tłumaczy Marta Mackiewicz z Fundacji Gender Center. – Zwracamy tylko uwagę, że takie reklamy naruszają godność człowieka.

Podczas konferencji zaprezentowano też inne dwuznaczne reklamy z półnagimi kobietami.

Walkę z tego rodzaju reklamami wspiera Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

Dr Adam Bodnar z jej zarządu uważa, że jest szansa, by Mrozik wygrała w sądzie.

Zaznacza, iż w takich sytuacjach pozew o naruszenie dóbr osobistych to jedyna możliwość interwencji. – W przypadku reklam telewizyjnych nie ma problemu, bo sankcje, kary finansowe może nałożyć Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, w przypadku plakatów, billboardów na ulicach czy Internetu nie ma się już do kogo zwrócić – mówi Bodnar.

Firma Multimedia Polska nie odpowiedziała w piątek na nasze pytania w tej sprawie.

– Chcemy zaprotestować przeciwko upokarzaniu kobiet, bo tak odbieramy te reklamy – tłumaczyła na piątkowej konferencji Mrozik, która złożyła pozew o naruszenie dóbr osobistych przez Multimedia Polska. Do pozwu dołączono listę ok. 50 osób, które popierają Mrozik.

Działaczkę fundacji uraziła reklama, która przedstawia leżącą atrakcyjną dziewczynę. Zdjęcie opatrzono napisem: „Od września dajemy za darmo". Firma reklamuje w ten sposób nową ofertę, w ramach której jej abonenci mogą korzystać z darmowego dostępu do Internetu.

W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Prawo w Polsce
Ponad pół tysiąca głosów na Nawrockiego przypisanych niesłusznie Trzaskowskiemu
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców