E-sklep powinien podać informację o wszystkich dodatkowych opłatach

E-sklep powinien najpierw podać informację o wszystkich dodatkowych opłatach związanych z transakcją, a dopiero potem wymagać od klienta zgody na ich uiszczenie.

Publikacja: 25.10.2015 18:41

E-sklep powinien podać informację o wszystkich dodatkowych opłatach

Foto: 123RF

Sklepy internetowe mają wiele obowiązków informacyjnych względem swoich klientów. Wśród nich jest dokładne informowanie o cechach produktów, cenie czy dodatkowych opłatach. Oprócz tego na wszelkie dodatkowe płatności sprzedawcy muszą uzyskać zgodę klienta. Wymogi te jednak nie zawsze są odpowiednio spełniane przez przedsiębiorców.

W niektórych sklepach internetowych klient po dodaniu produktu do koszyka i przejściu do wirtualnej kasy ma podaną jedynie cenę. Nie widzi jeszcze dodatkowych opłat związanych z przesyłką czy ubezpieczeniem paczki. Nie wie więc, ile przyjdzie mu finalnie zapłacić, a już na tym etapie sklep wymaga od niego, by zaakceptował zgodę na poniesienie wszelkich dodatkowych opłat.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Opiekujesz się chorym rodzicem? Sprawdź, kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy
W sądzie i w urzędzie
Czy poświadczony notarialnie odpis wystarczy do wpisu w księdze? Wyrok trzech sędziów SN
Praca, Emerytury i renty
Rząd samodzielnie ustali wysokość minimalnego wynagrodzenia w 2026 roku
Prawo karne
Czy Braun dopuścił się „kłamstwa oświęcimskiego"? Prawnicy nie mają wątpliwości
Praca, Emerytury i renty
Będzie więcej dni wolnych na opiekę nad dzieckiem? Minister odpowiada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama