Reklama

E-sklep powinien podać informację o wszystkich dodatkowych opłatach

E-sklep powinien najpierw podać informację o wszystkich dodatkowych opłatach związanych z transakcją, a dopiero potem wymagać od klienta zgody na ich uiszczenie.

Publikacja: 25.10.2015 18:41

E-sklep powinien podać informację o wszystkich dodatkowych opłatach

Foto: 123RF

Sklepy internetowe mają wiele obowiązków informacyjnych względem swoich klientów. Wśród nich jest dokładne informowanie o cechach produktów, cenie czy dodatkowych opłatach. Oprócz tego na wszelkie dodatkowe płatności sprzedawcy muszą uzyskać zgodę klienta. Wymogi te jednak nie zawsze są odpowiednio spełniane przez przedsiębiorców.

W niektórych sklepach internetowych klient po dodaniu produktu do koszyka i przejściu do wirtualnej kasy ma podaną jedynie cenę. Nie widzi jeszcze dodatkowych opłat związanych z przesyłką czy ubezpieczeniem paczki. Nie wie więc, ile przyjdzie mu finalnie zapłacić, a już na tym etapie sklep wymaga od niego, by zaakceptował zgodę na poniesienie wszelkich dodatkowych opłat.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama