Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.05.2016 15:30 Publikacja: 30.05.2016 14:37
Marek Domagalski
Foto: rp.pl
Klienci biur podróży mają problemy z odzyskaniem pieniędzy, gdy biuro upada. Dlaczego?
Turysta ma prawo do pełnej rekompensaty za nieudaną imprezę i to nawet bez wykazywania winy organizatora. Wprowadzono więc gwarancje mające zabezpieczać wypłaty dla klientów niewypłacalnych biur podróży. Oferują je biurom podróży banki i ubezpieczyciele. To rodzaj polisy. Szybko okazało się jednak, że gwarancje nie wystarczają na wszystkie roszczenia, że można z nich pokryć jedynie 30-40 proc. roszczeń. Pojawiło się pytanie, jak w tej sytuacji dzielić te pieniądze. Umocowano więc marszałka województwa, by to on zapewnił proporcjonalne wypłaty. Zgodnie z ustawą o turystyce marszałek jest uprawniony do występowania na rzecz klientów w sprawach wypłat z gwarancji czy polisy turystycznej dla biura. On też został beneficjentem gwarancji.
Każdy sprawdzi wysokość przyszłej emerytury przez internet. Budżet państwa nie poniesienie z tego tytułu żadnych...
Prawie milion wniosków o rentę wdowią wpłynęło do ZUS. Z kolei do KRUS nieco ponad 121 tys. Tak wynika z danych...
Najlepszą uczelnią publiczną, która uczy prawa, podobnie jak w zeszłym roku, jest Uniwersytet Jagielloński w Kra...
Uniwersytet Warszawski przed Uniwersytetem Jagiellońskim i Politechniką Warszawską - tak wygląda czołówka Rankin...
Za nami gala 23. edycji rankingu kancelarii prawniczych. Na podium stanęły największe i najlepsze zespoły adwoka...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas