Reklama
Rozwiń

Właściciel aptek wygrał spór z inspektorem farmaceutycznym o niedozwoloną reklamę - wyrok NSA

Prowadzenie niedozwolonej reklamy apteki musi być skojarzone w niebudzący wątpliwości sposób z tym, kto ją faktycznie rozpowszechnia.

Aktualizacja: 12.11.2017 16:08 Publikacja: 12.11.2017 15:57

Hasła „U nas najtaniej", „Leki za grosz" czy „Apteka z sercem" przestały pojawiać się na plakatach i

Hasła „U nas najtaniej", „Leki za grosz" czy „Apteka z sercem" przestały pojawiać się na plakatach i ulotkach

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

O kolportowaniu na terenie województwa śląskiego bezpłatnego dwumiesięcznika „Po Stronie Pacjenta" śląski wojewódzki inspektor farmaceutyczny dowiedział się z anonimów, do których dołączono drugi numer pisma z lipca 2014 r. W ośmiostronicowej gazecie o nakładzie 600 tys. egzemplarzy zamieszczono artykuł „Leki za grosze wracają", zdjęcia i krótkie opisy produktów leczniczych, suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych wraz z sugerowanymi cenami. Na ostatniej stronie zapisano dużą czcionką adresy, godziny otwarcia i informacje o dziesięciu aptekach prowadzonych przez spółkę z o.o.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców