Reklama

Rzecznik Kremla: Rosja nigdy nikogo nie zaatakowała i nawet nie chce używać słowa „wojna”

Rosja przeżyła tyle konfliktów, że nawet nie chce wypowiadać słowa „wojna” - przekonywał w niedzielę Dmitrij Pieskow, rzecznik Kremla.

Publikacja: 20.02.2022 13:44

Rzecznik Kremla: Rosja nigdy nikogo nie zaatakowała i nawet nie chce używać słowa „wojna”

Foto: EPA/SERGEY GUNEEV / SPUTNIK / KREMLIN POOL

qm

- Przypominamy, że Rosja nigdy nikogo nie zaatakowała w swojej historii. I Rosja, która przeżyła tyle wojen, jest ostatnim krajem w Europie, który chce choćby wypowiedzieć słowo „wojna” - zarzekał się Pieskow w programie „Moskwa. Kreml. Putin” na antenie telewizji Rossija 1.

Rzecznik Kremla przekonywał też, że to „zachodnie wypowiedzi o rzekomych planach Rosji inwazji na Ukrainę podsycają napięcia” w Donbasie. - Sam prezydent nie zwraca na to uwagi, ale generalnie takie wypowiedzi są oczywiście takim elementem prowokacyjnym - mówił. - A kiedy napięcie jest maksymalnie eskalowane, jak ma to miejsce np. na linii kontaktowej (w Donbasie - red.), wtedy każda iskra, każdy nieplanowany incydent lub każda drobna planowana prowokacja może prowadzić do nieodwracalnych konsekwencji - ostrzegał.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Konflikty zbrojne
Ukraińcy okrążeni w Pokrowsku i Kupiańsku? Rosja zaprasza media
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Konflikty zbrojne
Władimir Putin za wszelką cenę szuka żołnierzy. W Rosji nikt już nie chce dobrowolnie iść do wojska
Konflikty zbrojne
Władysław Kosiniak-Kamysz: Polskie myśliwce znów przechwyciły rosyjski samolot
Konflikty zbrojne
Kilkadziesiąt ofiar ataków Izraela w Strefie Gazy. Donald Trump: Mieli prawo
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Konflikty zbrojne
Rosyjska armia w Donbasie. Podboje, których nie ma
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama