Reklama

Krzysztof A. Kowalczyk: Budować CPK? Najpierw policzmy, czy się opłaca

Politycy PiS przeciwstawiali CPK portom lotniczym we Frankfurcie czy Berlinie. Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu najbardziej szkodzi to, że stał się centralnym projektem politycznym. A powinien – biznesowym. Co zrobi z nim rząd Donalda Tuska?

Aktualizacja: 14.02.2024 06:04 Publikacja: 14.02.2024 03:00

Budować CPK? Najpierw policzmy, czy się opłaca

Budować CPK? Najpierw policzmy, czy się opłaca

Foto: Adobe Stock

Rządowi Donalda Tuska trudno byłoby ot tak wycofać się teraz z budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), sztandarowego projektu Prawa i Sprawiedliwości. I bynajmniej nie chodzi o prezydenta Andrzeja Dudę, który zwołał na wtorek Radę Gabinetową, by przepytać ministrów o przyszłość CPK. Chodzi o opinię publiczną. Z sondażu IBRiS dla „Rzeczpospolitej” wynika bowiem, że ponad 50 proc. badanych mieszkańców naszego kraju chce kontynuacji tego projektu, jedna czwarta jest przeciw, a niespełna jedna piąta nie ma w tej sprawie zdania.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Komentarze
Bogusław Chrabota: Jarosław Kaczyński chce ludzi od Grzegorza Brauna
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Wartości, suwerenność i strach. Jak Tusk i Kaczyński wciąż niepodzielnie rządzą polityczną wyobraźnią
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Donald Tusk w roli lustrzanego odbicia Jarosława Kaczyńskiego
Komentarze
Jerzy Haszczyński: Na razie 17 sekund. A co jeśli rosyjskie samoloty będą dłużej nad Litwą
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Komentarze
Mirosław Żukowski: Kryptoolimpizm Radosława Piesiewicza
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama