Reklama
Rozwiń

Trzeba rozdzielic przychody z haseł reklamowych

Firma, która sprzedaje klientom prawa majątkowe do haseł reklamowych powinna wykazać wynagrodzenie po stronie zysków kapitałowych.

Publikacja: 04.06.2018 09:10

Trzeba rozdzielic przychody z haseł reklamowych

Foto: Adobe Stock

Od 1 stycznia br. spółki mają nowy obowiązek. Muszą rozdzielać przychody na podstawowe, np. ze sprzedaży towarów, i kapitałowe. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał, że do tych drugich należy zaliczyć m.in. wynagrodzenie za przekazanie praw majątkowych.

O interpretację wystąpiła spółka działająca w branży reklamowej. Przygotowuje na codzień kampanie reklamowe, na zlecenie innych firm opracowuje dla nich m.in. wzory opakowań oraz hasła promocyjne. W umowie z klientem zobowiązuje się do przekazania wszelkich autorskich praw majątkowych do tych wzorów czy haseł. Po wykonaniu kontraktu wystawia klientom fakturę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Prawo w Polsce
Ślub Kingi Dudy w Pałacu Prezydenckim. Watchdog pyta o koszty, ale studzi emocje
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono