Prestiż zamknięty w butelce z luksusowym trunkiem

Polacy chętniej sięgają po wyższą półkę cenową.

Publikacja: 08.05.2018 21:00

Prestiż zamknięty w butelce z luksusowym trunkiem

Foto: 123RF

Alkohole z najwyższej półki to najszybciej popularyzujący się produkt luksusowy w Polsce. Ma też zdecydowanie najszerszą dystrybucję. Polacy wydają na alkohole ponad 60 mld zł, ale w zdecydowanej większości jest to standardowa oferta w akceptowalnych dla wszystkich poziomach cenowych. Co roku dochodzi do pewnych zmian, w jednym zyskuje wino, w innym piwo, dość stabilne są wydatki na produkty spirytusowe. Ma to związek z bogaceniem się społeczeństwa i stałych wzrostem liczby osób zamożnych i bogatych. Zgodnie z naszymi prognozami z ubiegłych lat liczba dobrze zarabiających osób mieszkających w Polsce w 2016 roku przekroczyła 1 mln. – Spodziewamy się, że w 2017 r. osób zarabiających powyżej 85 tys. zł brutto rocznie będzie już nieco ponad 1,1 mln – mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce. – Rośnie również liczba polskich HNWI, czyli osób, których majątek netto wart jest więcej niż 1 mln dolarów. W 2017 jest ich już 57 tys., z czego 203 osoby są w posiadaniu majątku większego niż 100 mln dolarów – dodaje.

Pozostało 91% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy