Sieć Carrefour dynamicznie rozwija koncept e-grocery i wprowadziła usługę zamawiania online i dostawy artykułów spożywczych na terenie Katowic. Ekspansja na rynek śląski w segmencie e-zakupów spożywczych to kolejny etap realizowania przez Carrefour strategii omnikanałowości, dzięki której klienci mogą dokonywać zakupów w najbardziej dopasowany do ich potrzeb sposób – bez względu na czas i miejsce, które wybiorą.
Według danych Euromonitor International, krajowy rynek e-grocery rośnie już w tempie ok. 15-20 proc. rocznie, stanowiąc obecnie blisko 1 proc. wartości całej sprzedaży tej kategorii. Wyniki e-sklepu spożywczego Carrefour są jeszcze bardziej obiecujące.
- E-sklep spożywczy Carrefour, który uruchomiliśmy nieco ponad 2 lata temu w stolicy, osiąga obecnie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku. Tak doskonała dynamika pokazuje, że Polacy są już gotowi kupować produkty spożywcze przez Internet - mówi Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska. - Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, kontynuujemy inwestycje w naszą strategię omnikanałową i dalszy rozwój e-zakupów spożywczych w Polsce, których chcemy być liderem. Dzisiaj otwieramy e-sklep spożywczy w Katowicach, a w najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcie w dużym polskim mieście – dodaje.
Czytaj także: Carrefour niedługo otworzy swój pierwszy sklep Carrefour Bio
E-sklep spożywczy Carrefour bazuje na koncepcji sklepu dwuplatformowego. Oznacza to, że sieć dysponuje tzw. „dark store”, czyli magazynem spożywczym dedykowanym zakupom internetowym, który znajduje się przy hipermarkecie Carrefour, tworząc z nim integralną całość. Dark store w Katowicach ma około 1400m2 i znajdują się w nim produkty FMCG, które klienci zamawiają najczęściej. Reszta zamówienia, w tym produkty świeże i bio, kompletowane są w hipermarkecie. Dzięki temu rozwiązaniu Carrefour zyskuje na szybkości przygotowania zamówień, a jednocześnie oferuje produkty o doskonałej świeżości.