Znacznie rzadziej na zakupy

W kwietniu średnia liczba wizyt w sklepach spadła o 25 proc., a najwięcej straciły na tym polu dyskonty. Podczas jednej wizyty Polacy wydawali średnio 49 zł, czyli o 45 proc. więcej niż rok temu.

Aktualizacja: 16.06.2020 06:17 Publikacja: 15.06.2020 21:00

Znacznie rzadziej na zakupy

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Wart ponad 200 mld zł rynek podstawowych produktów spożywczych i chemicznych (z ang. FMCG) to najlepszy barometr zmian postaw polskich konsumentów, a ostatnie wyzwania związane z pandemią koronawirusa zmieniły go gruntownie. Z najnowszych danych firmy Gfk Polonia wynika, że choć rynek wciąż rośnie i tylko w kwietniu Polacy wydali 9 proc. więcej niż rok temu, to widać duże przesunięcia.

Największe zmiany można zaobserwować, jeśli chodzi o liczbę zakupów FMCG – tych w kwietniu było średnio 24 na osobę, aż osiem mniej niż rok temu. Spadki dotyczą wszystkich kanałów – dyskonty i drogerie straciły relatywnie najwięcej, ponad 20 proc. wizyt w skali miesiąca.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?