Reklama

Znacznie rzadziej na zakupy

W kwietniu średnia liczba wizyt w sklepach spadła o 25 proc., a najwięcej straciły na tym polu dyskonty. Podczas jednej wizyty Polacy wydawali średnio 49 zł, czyli o 45 proc. więcej niż rok temu.

Aktualizacja: 16.06.2020 06:17 Publikacja: 15.06.2020 21:00

Znacznie rzadziej na zakupy

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Wart ponad 200 mld zł rynek podstawowych produktów spożywczych i chemicznych (z ang. FMCG) to najlepszy barometr zmian postaw polskich konsumentów, a ostatnie wyzwania związane z pandemią koronawirusa zmieniły go gruntownie. Z najnowszych danych firmy Gfk Polonia wynika, że choć rynek wciąż rośnie i tylko w kwietniu Polacy wydali 9 proc. więcej niż rok temu, to widać duże przesunięcia.

Największe zmiany można zaobserwować, jeśli chodzi o liczbę zakupów FMCG – tych w kwietniu było średnio 24 na osobę, aż osiem mniej niż rok temu. Spadki dotyczą wszystkich kanałów – dyskonty i drogerie straciły relatywnie najwięcej, ponad 20 proc. wizyt w skali miesiąca.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Alkohole w odwrocie. Spada sprzedaż niemal we wszystkich kategoriach
Handel
W Warszawie wraca sezon targowy. Jaki branże zobaczymy we wrześniu?
Handel
15 sierpnia i długi weekend: Czy sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Potężna inwestycja chińskiego giganta AGD w USA. Wynik ceł Donalda Trumpa
Handel
Ceny w sklepach wciąż rosną
Reklama
Reklama