Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.06.2020 06:17 Publikacja: 15.06.2020 21:00
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Wart ponad 200 mld zł rynek podstawowych produktów spożywczych i chemicznych (z ang. FMCG) to najlepszy barometr zmian postaw polskich konsumentów, a ostatnie wyzwania związane z pandemią koronawirusa zmieniły go gruntownie. Z najnowszych danych firmy Gfk Polonia wynika, że choć rynek wciąż rośnie i tylko w kwietniu Polacy wydali 9 proc. więcej niż rok temu, to widać duże przesunięcia.
Największe zmiany można zaobserwować, jeśli chodzi o liczbę zakupów FMCG – tych w kwietniu było średnio 24 na osobę, aż osiem mniej niż rok temu. Spadki dotyczą wszystkich kanałów – dyskonty i drogerie straciły relatywnie najwięcej, ponad 20 proc. wizyt w skali miesiąca.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Najmocniej traci piwo, mniejsze spadki dotyczą najmocniejszych trunków czy win. Niemniej Polacy w ciągu ostatnic...
Targi Rzeczy Ładnych, impreza dedykowana kobietom w ciąży i rodzicom, a także specjalistyczne wydarzenia – po wa...
Zaczyna się długi sierpniowy weekend. W ciągu najbliższych trzech dni zakupy będzie można zrobić tylko w sobotę...
Firma GE Appliances, należąca do chińskiego koncernu Haier – największego producenta AGD na świecie – zainwestuj...
W lipcu w sklepach za najczęściej kupowane produkty trzeba było zapłacić o 5,7 proc. więcej niż przed rokiem. To...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas