Reklama
Rozwiń
Reklama

Tanie sklepy sposobem na kryzys. Wchodzą nowe sieci

Obok Lidla czy Biedronki na rynek wchodzą nowe sieci handlowe, takie jak Mere lub rozwijana przez Carrefour marka Supeco.

Aktualizacja: 28.08.2020 10:42 Publikacja: 28.08.2020 10:35

Tanie sklepy sposobem na kryzys. Wchodzą nowe sieci

Foto: Archiwum

W ostatnich latach format dyskontowy odchodził raczej od surowego wystroju sklepów i sprzedaży prosto z palet na rzecz lepszego wizerunku bliższego sklepom supermarketowym. Obecny kryzys koronawirusowy, który dopiero zacznie być na rynku coraz mocniej odczuwalny to zmienia. Powstają sklepy, w których podstawowym kryterium wyboru jest cena, obniżana za wszelką cenę, również kosztem standardu.

Najmocniej widać to po rosyjskiej sieci Mere, której pierwszy sklep ruszył w Częstochowie. Ograniczony wybór, surowe opakowania i sprzedaż wprost z kartonów to główne wyróżniki. W tym kierunku idzie też Carrefour ze sklepami Supeco, będącymi połączeniem dyskontu i hurtowni. W półtora miesiąca po debiucie czwartego sklepu, Carrefour uruchamia dwie kolejne placówki w tym formacie - 27 sierpnia ruszyły w Starogardzie Gdańskim oraz Zabrzu.

Czytaj także: Biedronka atakuje nowym gangiem maskotek. Tym razem Fajniaki

Sklepy pod szyldem Supeco łączą format dyskontu oraz hurtowni i dedykowane są zarówno klientom indywidualnym, jak również biznesowym, prowadzącym działalność gospodarczą w handlu oraz branży HORECA.

- Uniwersalność formatu Supeco została doceniona przez polskich konsumentów i sklepy w krótkim czasie zdobyły duże grono lojalnych klientów. Realizując strategię omnikanałowości dbamy o dywersyfikację kanałów sprzedażowych. Rozwijamy markę Supeco i konsekwentnie poszerzamy portfolio sklepów tego formatu o kolejne lokalizacje – mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes i dyrektor operacyjny Carrefour Polska.

Reklama
Reklama

W asortymencie sklepów Supeco znajdują się produkty świeże, jak również pakowane oraz kosmetyki, alkohol i chemia domowa. Większość towarów wyeksponowanych jest na paletach i regałach wysokiego składowania znanych z formatu cash&carry. Klienci mogą jednak również kupić produkty świeże z lad tradycyjnych, a także warzywa i owoce.

Handel
Chiny nałożą cła do 42,7 proc. na nabiał z Unii Europejskiej
Handel
W świątecznym szczycie sezonu e-commerce wygrywa nie tańszy sklep, tylko lepszy agent AI
Handel
Donald Trump porozumiał się z dziewięcioma firmami farmaceutycznymi ws. obniżek cen leków
Handel
Umowa z Mercosurem przełożona o miesiąc. Efekt działań Francji, Włoch i Polski
Handel
Prezes Gabony: Jest czego się bać. Chińska konkurencja może nas wyprzeć w pięć lat
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama