Reklama

Tanie sklepy sposobem na kryzys. Wchodzą nowe sieci

Obok Lidla czy Biedronki na rynek wchodzą nowe sieci handlowe, takie jak Mere lub rozwijana przez Carrefour marka Supeco.

Aktualizacja: 28.08.2020 10:42 Publikacja: 28.08.2020 10:35

Tanie sklepy sposobem na kryzys. Wchodzą nowe sieci

Foto: Archiwum

W ostatnich latach format dyskontowy odchodził raczej od surowego wystroju sklepów i sprzedaży prosto z palet na rzecz lepszego wizerunku bliższego sklepom supermarketowym. Obecny kryzys koronawirusowy, który dopiero zacznie być na rynku coraz mocniej odczuwalny to zmienia. Powstają sklepy, w których podstawowym kryterium wyboru jest cena, obniżana za wszelką cenę, również kosztem standardu.

Najmocniej widać to po rosyjskiej sieci Mere, której pierwszy sklep ruszył w Częstochowie. Ograniczony wybór, surowe opakowania i sprzedaż wprost z kartonów to główne wyróżniki. W tym kierunku idzie też Carrefour ze sklepami Supeco, będącymi połączeniem dyskontu i hurtowni. W półtora miesiąca po debiucie czwartego sklepu, Carrefour uruchamia dwie kolejne placówki w tym formacie - 27 sierpnia ruszyły w Starogardzie Gdańskim oraz Zabrzu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Reklama
Reklama