Spontaniczny lockdown: w sklepach mniej klientów

Do końca września centra handlowe mozolnie odrabiały straty z wiosny. W październiku liczba wizyt klientów gwałtownie spadła. Wystraszeni pandemią konsumenci znów masowo wybierają e-zakupy.

Aktualizacja: 21.10.2020 08:32 Publikacja: 20.10.2020 21:00

Spontaniczny lockdown: w sklepach mniej klientów

Foto: Adobe Stock

Z danych Shopper Trak Index Poland wynika, że liczba gości ponownie spada i znów jest o ponad 35 proc. niższa niż przed rokiem, jak miało to miejsce w lipcu. Z kolei z danych Retail Institute wynika, że od początku roku do 18 października 140 centrów handlowych monitorowanych przez ośrodek odnotowało 28,5-proc. spadek odwiedzin w ujęciu rocznym.

– Od maja do połowy września obserwowaliśmy stopniowy, powolny powrót klientów na zakupy w galeriach handlowych. Jednak ostatni wzrost zachorowań spowodował spadki frekwencji w największych obiektach rzędu 4,4 proc. z tygodnia na tydzień – mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. – Wielkoformatowe obiekty handlowe to szerokie pasaże handlowe i duże powierzchnie sklepów, a zatem większe bezpieczeństwo dla klientów, jednak czas pandemii powoduje, że bardziej skupiamy się na szybkich zakupach i podstawowych potrzebach – dodaje.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Amerykanie wiedzą, kto przegra wojnę handlową między USA a UE
Handel
CCC: akcjonariusze zgodzili się na emisje nowych akcji. Nie byli jednomyślni
Handel
Cła Trumpa uderzą w polskich producentów alkoholi
Handel
Węgierskie starcie z supermarketami. Bo rząd nie radzi sobie z inflacją
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Tesla postanowiła się bronić. Alarmuje, że cła są dla niej niekorzystne
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń