Na wyprzedaże przyjdzie jeszcze sporo poczekać

Na świecie już zazwyczaj trwało polowanie na okazje. W tym roku klienci mogą liczyć co najwyżej na łowy w internecie.

Aktualizacja: 27.12.2020 21:01 Publikacja: 27.12.2020 21:00

Na wyprzedaże przyjdzie jeszcze sporo poczekać

Foto: Bloomberg

Zwyczajowo, a czasami wręcz na podstawie ustawy, w wielu krajach 26 grudnia rozpoczynał się okres posezonowych wyprzedaży. W tym roku także ten zwyczaj jest nieaktualny: obowiązujące w wielu krajach zamknięcie sklepów innych niż spożywcze spowodowało, że towar nadal zalegać będzie w sklepach. Jedyną szansą na dalsze prowadzenie sprzedaży jest internet.

Firmom nie pomaga też ogólne nastawienie konsumentów, którzy nawet w sezonie świątecznym ograniczali wydatki. Z badania Maison & Partners dla BIG Infomonitor wynika, że już podczas przedświątecznych przecen zakupy deklarowało w tym roku 39 proc. badanych – rok temu było ich niemal 70 proc., zmiana jest bardzo duża.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał