Reklama

Unilever usuwa słowo „normalny” z kosmetyków

Właściciel takich marek kosmetycznych, jak Dove, Timotei i Rexona, nie będzie już używał słowa „normalny” na opakowaniach produktów i w reklamach, by konsumenci nie czuli się wykluczeni.

Aktualizacja: 09.03.2021 14:56 Publikacja: 09.03.2021 14:17

Unilever usuwa słowo „normalny” z kosmetyków

Foto: AdobeStock

ala

Jeden z największych koncernów na świecie w branży FMCG postanowił rozstać się z bardzo często stosowanym słowem na rynku piękna. Kosmetyki Unilever nie będą już promować normalnej cery, normalnych włosów czy normalnego zapachu, ponieważ - jak zauważył koncern - tego typu sztywne określania norm wyglądu mogą wykluczać część konsumentów i utrwalać szkodliwe stereotypy.

Unilever jest właścicielem między innymi takich marek kosmetycznych, jak Dove, Axe, Rexona, Timotei, Sunsilk czy Clear. Słowo „normalny” ma zniknąć całkowicie zarówno z opakowań produktów, jak i z reklam i kampanii marketingowych. Brytyjsko-holenderski gigant obiecał też, że nie będzie więcej poprawiać ani zmieniać kształtu ciała, proporcji czy koloru skóry osób występujących w reklamach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Reklama
Reklama