Unilever usuwa słowo „normalny” z kosmetyków

Właściciel takich marek kosmetycznych, jak Dove, Timotei i Rexona, nie będzie już używał słowa „normalny” na opakowaniach produktów i w reklamach, by konsumenci nie czuli się wykluczeni.

Aktualizacja: 09.03.2021 14:56 Publikacja: 09.03.2021 14:17

Unilever usuwa słowo „normalny” z kosmetyków

Foto: AdobeStock

ala

Jeden z największych koncernów na świecie w branży FMCG postanowił rozstać się z bardzo często stosowanym słowem na rynku piękna. Kosmetyki Unilever nie będą już promować normalnej cery, normalnych włosów czy normalnego zapachu, ponieważ - jak zauważył koncern - tego typu sztywne określania norm wyglądu mogą wykluczać część konsumentów i utrwalać szkodliwe stereotypy.

Unilever jest właścicielem między innymi takich marek kosmetycznych, jak Dove, Axe, Rexona, Timotei, Sunsilk czy Clear. Słowo „normalny” ma zniknąć całkowicie zarówno z opakowań produktów, jak i z reklam i kampanii marketingowych. Brytyjsko-holenderski gigant obiecał też, że nie będzie więcej poprawiać ani zmieniać kształtu ciała, proporcji czy koloru skóry osób występujących w reklamach.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł