Reklama

Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Brytyjski koncern ponosi kolejną wizerunkową klęskę i decyduje się na sprzedaż swoich sklepów. Polska może być kolejnym rynkiem, z którego zniknie.

Aktualizacja: 28.02.2020 11:58 Publikacja: 28.02.2020 11:53

Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Foto: Bloomberg

Największy detalista w Wielkiej Brytanii sprzedał za 275 milionów funtów swoje udziały w spółce joint venture na rzecz chińskiego partnera China Resources. Walcząc o zdobycie pozycji na chińskim rynku, Tesco założyło w 2014 r. projekt Gain Land wraz z China Resources, łącząc 131 sklepów brytyjskiej grupy w Chinach z prawie 3 tys. placówek partnerów.

Tesco podało, że zbycie 20 proc. pakietu pozwala Tesco na dalsze restrukturyzacje oraz skoncentrowanie działalności na podstawowych operacjach, dodając, że wpływy ze sprzedaży zostaną wykorzystane na ogólne cele korporacyjne. Transakcja ma zostać sfinalizowana 28 lutego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
USA i Japonia zawarły umowę w sprawie metali ziem rzadkich
Handel
Walka o metale ziem rzadkich. Donald Trump spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Unia Europejska w trójce największych partnerów handlowych Rosji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama