Reklama
Rozwiń

Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Brytyjski koncern ponosi kolejną wizerunkową klęskę i decyduje się na sprzedaż swoich sklepów. Polska może być kolejnym rynkiem, z którego zniknie.

Aktualizacja: 28.02.2020 11:58 Publikacja: 28.02.2020 11:53

Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Foto: Bloomberg

Największy detalista w Wielkiej Brytanii sprzedał za 275 milionów funtów swoje udziały w spółce joint venture na rzecz chińskiego partnera China Resources. Walcząc o zdobycie pozycji na chińskim rynku, Tesco założyło w 2014 r. projekt Gain Land wraz z China Resources, łącząc 131 sklepów brytyjskiej grupy w Chinach z prawie 3 tys. placówek partnerów.

Tesco podało, że zbycie 20 proc. pakietu pozwala Tesco na dalsze restrukturyzacje oraz skoncentrowanie działalności na podstawowych operacjach, dodając, że wpływy ze sprzedaży zostaną wykorzystane na ogólne cele korporacyjne. Transakcja ma zostać sfinalizowana 28 lutego.

Już od 19 zł/msc przez pierwszy rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

19 zł za miesiąc przez pierwszy rok, od 13 miesiąca każdy kolejny w cenie 39 zł za miesiąc.

Handel
Spłonęło centrum logistyczne LPP w Rumunii. Przenosiny do Polski
Handel
Co z umowami handlowymi z USA? Biały Dom może przedłużyć termin zakończenia negocjacji
Handel
Sankcje przedłużone. Kraje „przyjazne" Rosji domykają drzwi
Handel
Howard Lutnick ogłasza sukces. Umowa handlowa USA z Chinami sfinalizowana
Handel
Mała czarna za chwilę będzie na wagę złota