Reklama

Nowe marki wchodzą na polski rynek

Rusza nowa sieć grupy CCC, a niedługo pojawi się pierwszy salon marki luksusowej Philipp Plein – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 04.05.2021 09:59 Publikacja: 03.05.2021 21:00

Mimo pandemii luksusowe marki widzą potencjał w naszym rynku

Mimo pandemii luksusowe marki widzą potencjał w naszym rynku

Foto: Bloomberg

Warszawski salon Philipp Plein ruszy w drugim półroczu 2021 r. na pl. Trzech Krzyży. Z z marką przy tym projekcie pracuje Moliera2, sprzedawca już wielu innych marek, jak Ralph Lauren, Valentino, Kenzo czy Moncler.

Philipp Plein podaje, że już odnosi sukcesy na polskim rynku, rocznie sam e-commerce generuje blisko 2 mln euro. Dodatkowe siedmiocyfrowe przychody pochodzą ze sprzedaży w sklepach multibrandowych. – Konsolidacja obecności naszej marki w handlu detalicznym na rynku polskim jest naszym celem strategicznym, który wyznaczyliśmy sobie w 2021 r. – mówi „Rzeczpospolitej" Philipp Plein.

Otwarcie pierwszego salonu monobrandowego marki w Polsce jest planowane już na drugą połowę 2021 r., zajmie on 200 mkw. – Od początku wierzyliśmy w to, że nasz kraj jest atrakcyjny dla światowych domów mody, które z sukcesem mogą się rozwijać nie tylko w Nowym Jorku czy Pekinie, ale również u nas – mówi Maria Fus, dyrektor marketingu i PR Moliera2.

Polski rynek luksusowy ucierpiał podczas pandemii, ponieważ wiele marek z najwyższej półki wciąż bardzo niechętnie patrzy na handel internetowy. Z niedawnego raportu KPMG wynika, że wartość zakupów na takie produkty spadła o 4,9 proc., do 24 mld zł. To jednak głównie efekt utrzymującego się zainteresowania luksusowymi autami, kategorie takie jak akcesoria, biżuteria czy ubrania odnotowały spore spadki.

Teraz jednak handel ma szybko odrabiać straty, a ponowne otwarcie centrów handlowych 4 maja oznaczać będzie początek wysypu nowych sieci. Tego dnia ruszy pięć sklepów nowej sieci HalfPrice, uruchamianej przez grupę CCC. Jeszcze w maju ruszy pięć kolejnych, a do końca roku ma ich działać niemal 60.

Reklama
Reklama

Sklepy działać będą w formule off-price, oferując przecenione towary wielu marek, według zapowiedzi firmy także z segmentu premium i luksusowego, choć przykładów sieć nie podała. Obecnie najbardziej znanym przedstawicielem tego modelu w Polsce jest sieć TK Maxx. – Na całym świecie koncept off-price staje się coraz bardziej popularny i mamy nadzieję, że w naszym wydaniu zachwyci polskich klientów, a być może wkrótce także konsumentów z innych krajów regionu – mówi Dariusz Miłek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy CCC. Jesienią klienci HalfPrice będą mogli zrobić zakupy także przez internet.

– Dzięki skali przedsięwzięcia, jakim jest otwarcie kilkudziesięciu salonów, klienci mogą liczyć na bardzo zróżnicowaną ofertę – będzie ona uzupełniana kilka razy w tygodniu – dodaje Joanna Czyżewska, dyrektor działu sprzedaży HalfPrice.

W tym tygodniu ruszy drugi w Polsce sklep marki Primark, tym razem w Poznaniu. Otwarcie miało się odbyć wcześniej, ale wstrzymał je lockdown. Podobny los spotkał wiele innych projektów, na przykład rozbudowy centrów handlowych czy outletowych jak Designer Outlet w podwarszawskim Piasecznie, którego nowy etap miał już ruszać.

Choć handel należy do sektorów najbardziej poszkodowanych przez pandemię, to firmy nadal chcą otwierać nowe sklepy stacjonarne. Wizyta w placówce jest dla dużej grupy klientów niezbędnym elementem zakupów.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama