Warszawski salon Philipp Plein ruszy w drugim półroczu 2021 r. na pl. Trzech Krzyży. Z z marką przy tym projekcie pracuje Moliera2, sprzedawca już wielu innych marek, jak Ralph Lauren, Valentino, Kenzo czy Moncler.
Philipp Plein podaje, że już odnosi sukcesy na polskim rynku, rocznie sam e-commerce generuje blisko 2 mln euro. Dodatkowe siedmiocyfrowe przychody pochodzą ze sprzedaży w sklepach multibrandowych. – Konsolidacja obecności naszej marki w handlu detalicznym na rynku polskim jest naszym celem strategicznym, który wyznaczyliśmy sobie w 2021 r. – mówi „Rzeczpospolitej" Philipp Plein.
Otwarcie pierwszego salonu monobrandowego marki w Polsce jest planowane już na drugą połowę 2021 r., zajmie on 200 mkw. – Od początku wierzyliśmy w to, że nasz kraj jest atrakcyjny dla światowych domów mody, które z sukcesem mogą się rozwijać nie tylko w Nowym Jorku czy Pekinie, ale również u nas – mówi Maria Fus, dyrektor marketingu i PR Moliera2.
Polski rynek luksusowy ucierpiał podczas pandemii, ponieważ wiele marek z najwyższej półki wciąż bardzo niechętnie patrzy na handel internetowy. Z niedawnego raportu KPMG wynika, że wartość zakupów na takie produkty spadła o 4,9 proc., do 24 mld zł. To jednak głównie efekt utrzymującego się zainteresowania luksusowymi autami, kategorie takie jak akcesoria, biżuteria czy ubrania odnotowały spore spadki.
Teraz jednak handel ma szybko odrabiać straty, a ponowne otwarcie centrów handlowych 4 maja oznaczać będzie początek wysypu nowych sieci. Tego dnia ruszy pięć sklepów nowej sieci HalfPrice, uruchamianej przez grupę CCC. Jeszcze w maju ruszy pięć kolejnych, a do końca roku ma ich działać niemal 60.