Reklama
Rozwiń
Reklama

Sklepy ruszyły do odrabiania strat

Każda okazja jest dobra do zwiększenia sprzedaży. Najbliższa to Dzień Dziecka, na który z roku na rok przeznaczamy coraz więcej.

Publikacja: 30.05.2021 21:00

Sklepy ruszyły do odrabiania strat

Foto: Adobe Stock

Wielomiesięczne zamknięcie sklepów stacjonarnych uszczupliło przychody wielu sektorów handlu, nawet branży spożywczej, której lockdowny nie dotyczyły. W niektórych sektorach sprzedaż w 2020 r. spadła nawet po 30 proc., dlatego firmy chcą teraz odrabiać straty.

Dzień Dziecka to dla wielu segmentów handlu okazja do większych niż zwykle obrotów. Z tej okazji na prezent kupowane są bowiem nie tylko zabawki, ale również książki, ubrania, kosmetyki czy słodycze. Jest o co walczyć – tylko w okolicach tego święta sprzedaż dziecięcych kategorii rośnie o dodatkowe kilka miliardów złotych. Ogółem na dzieci Polacy wydają coraz chętniej i coraz więcej.

– Wartość średniego koszyka w branży dla dziecka oscyluje w granicach 159–226 zł na przestrzeni lat 2018–2020 i widać tu delikatny trend rosnący. Warto zwrócić uwagę również na to, że w bieżącym roku nie spada poniżej 200 zł – mówi Katarzyna Jędrachowicz, rzecznik Ceneo.pl. – W maju 2018 r. wynosiła 194 zł, a rok później spadła o 6 proc., do poziomu 183 zł, by następnie wzrosnąć do 190 zł w maju 2020 r., co oznacza 4-proc. wzrost rok do roku – dodaje.

W kwietniu 2021 r. wartość koszyka wyniosła już 221 zł i w ujęciu rocznym skoczyła o 21 proc., co pokazuje, że handel może liczyć na większą niż zwykle sprzedaż. – W tym roku na Dzień Dziecka i u progu lata oferujemy klientom szeroki wybór ekologicznych zabawek w bardzo dobrej cenie – mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.

Okolicznościowe wydarzenia specjalne są organizowane po długiej przerwie przez centra handlowe, które od otwarcia 4 maja przyciągają znacznie więcej klientów niż rok temu.

Reklama
Reklama

Jest też ruch na budowach centrów handlowych. Pomimo pandemii w 2020 r. do użytku oddano blisko 260 tys. mkw. powierzchni najmu w centrach, co stanowi wynik zbliżony do 2019 r. W 2021 możemy się spodziewać, że na rynek trafi kolejne 250–300 tys. mkw. powierzchni najmu – podaje firma doradcza Colliers.

Nastroje w handlu znacząco się poprawiły, dlatego firmy ruszają z inwestycjami. Ikea w poniedziałek uruchamia już 12. sklep. – 2021 to wyjątkowy rok dla Ikei, obchodzimy 60-lecie naszej działalności w Polsce, dlatego tym bardziej się cieszę, że otwieramy nowy sklep w Szczecinie właśnie teraz – mówi Karin Sköld, prezeska Ikea Retail Polska.

Także inne sieci się rozwijają. – Liczba nowych sklepów w 2021 r. będzie porównywalna do tej z 2020 r. Rozwijamy naszą sieć organicznie – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidla.

– Ostatni rok z pewnością dostarczył wielu nieoczekiwanych komplikacji, ale obrany wcześniej kurs rozwoju został utrzymany – mówi Michał Mystkowski, rzecznik sieci Media Expert, która ma już 500 sklepów, ale otwiera kolejne.

Wielomiesięczne zamknięcie sklepów stacjonarnych uszczupliło przychody wielu sektorów handlu, nawet branży spożywczej, której lockdowny nie dotyczyły. W niektórych sektorach sprzedaż w 2020 r. spadła nawet po 30 proc., dlatego firmy chcą teraz odrabiać straty.

Dzień Dziecka to dla wielu segmentów handlu okazja do większych niż zwykle obrotów. Z tej okazji na prezent kupowane są bowiem nie tylko zabawki, ale również książki, ubrania, kosmetyki czy słodycze. Jest o co walczyć – tylko w okolicach tego święta sprzedaż dziecięcych kategorii rośnie o dodatkowe kilka miliardów złotych. Ogółem na dzieci Polacy wydają coraz chętniej i coraz więcej.

Reklama
Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Handel
Nowa umowa handlowa USA–Szwajcaria: cła w dół, inwestycje w górę
Handel
Tanieją samochody. W salonach ruszyły wyprzedaże
Handel
PKO BP i Allegro łączą siły. „Płatności na jeden klik"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
Szwajcarski eksport pod presją ceł. Donald Trump zapowiada porozumienie
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama