80 sklepów brytyjskiej sieci Castorama w Polsce stopniowo odrabia straty spowodowane przez pandemię koronawirusa. Firma podała w komunikacie giełdowym, że w Polsce po wzrostach sprzedaży o 11,1 proc. w lutym, w marcu zanotowała już jej spadek o 13,7 proc. W kwietniu spadek był najgłębszy i przekroczył nieznacznie poziom 20 proc.
Właściciel Castoramy, czyli grupa Kingfisher, podał, że już w maju jednak sprzedaż wzrosła 16,3 proc. W czerwcu wzrosty się utrzymują, w pierwszym tygodniu wzrost wyniósł 11,7 proc., zaś w drugim 0,7 proc. To też efekt kalendarza i innych dat dni świątecznych.
Castorama podała również, ze ogółem w roku finansowym 2019/2020 (do 31 stycznia) sprzedaż w Polsce wzrosła 2,1 proc. do 1,46 mld funtów. Marża na sprzedaży wyniosła 10,4 proc. - rok wcześniej było to 11,7 proc. Na koniec stycznia firma miała w Polsce 11,5 tys. pracowników.