Zwrotów nie jest dużo, ale są dla sklepów kosztowne

Do ? dużych sklepów wraca maksymalnie 3 proc. zamówień miesięcznie, w małych sklepach problem jest większy, a koszt obsługi takiej paczki to kilka złotych.

Publikacja: 21.09.2020 21:00

Zwrotów nie jest dużo, ale są dla sklepów kosztowne

Foto: Adobe Stock

Pandemia koronawirusa i wielotygodniowe zamknięcie większości sklepów stacjonarnych spowodowało istną eksplozję handlu internetowego. W tym roku, według ostrożnych szacunków, rynek ma urosnąć ponad 30 proc., co oznacza podwojenie dynamiki z ostatnich lat.

W zasadzie każdy produkt kupiony na odległość może zostać zwrócony w ciągu dwóch tygodni bez podania przyczyn, więc wielu klientów z tego korzysta. Z badania wśród 1,3 tys. właścicieli e-sklepów firmy Merce.com wynika, że do większości sklepów wraca do 3 proc. miesięcznych zamówień. Dla niemal co piątego małego sklepu to maksymalnie 5 proc., 11 proc. dużych przekracza poziom 5 proc. zwrotów miesięcznie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł