Tesco Polska podało, że w roku finansowym 2014/15 (kończącym się 28 lutego 2015) sprzedaż wyniosła 11,2 mld zł. W ujęciu porównywalnym like-for-like czyli bez nowych sklepów otwartych w tym okresie spadła 1,4 proc.

- Kontynuowaliśmy inwestycję w sklepy oraz w stałą poprawę oferty świeżej żywności . To spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów. Działaliśmy jednak w trudnym otoczeniu rynkowym, co wraz ze zjawiskiem deflacji wpłynęło na nasze wyniki – wyjaśnia w komunikacie Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Firma podała iż uruchomiła w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji, które odpowiada za tworzenie i rozwój nowych produktów marek własnych, oferowanych na rynkach krajów Europy Środkowej. Uznaje się także za lidera rynku sprzedaży produktów żywnościowych z wykorzystaniem internetu. Usługa Tesco Ezakupy poszerzyła swój zasięg o cztery nowe regiony i jest dostępna już dla 13,5 miliona klientów. Ezakupy zanotowały znaczny wzrost sprzedaży like-for-like, zaś od startu usługi w 2012 roku zrealizowano już 2 mln zamówień.

Tesco ogłosiło także zmianę w sposobie zarządzania i organizacji pracy na czterech europejskich rynkach - w Czechach, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Nowym zespołem zarządzającym kieruje David Morris.

Jak wyjaśnia w komunikacie firma zanotowała wzrost sprzedaży porównywalnej w Czechach oraz poprawę wyników w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. - Pomimo poprawy wyników sprzedaży, cały czas wyzwaniem pozostaje zyskowność. By poprawić konkurencyjność naszego biznesu i zapewnić jego długofalowy rozwój, ogłosiliśmy powstanie jednej jednostki biznesowej dla Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Dzięki temu będziemy bardziej konkurencyjni, uprościmy naszą pracę i uwolnimy zasoby, by móc skupić się na naszych klientach. Korzystając z wiedzy i doświadczenia czterech europejskich rynków będziemy budować perspektywiczny biznes Tesco w Europie Środkowej – mówi David Morris.