Reklama

Klienci sięgnęli do portfeli

Poprawia się frekwencja w centrach handlowych, a sieci z Biedronką na czele mają coraz lepsze wyniki. To dobra wiadomość dla całej gospodarki.

Aktualizacja: 02.08.2015 22:41 Publikacja: 02.08.2015 22:00

Branża handlowa widzi coraz więcej oznak poprawy koniunktury

Foto: Rzeczpospolita

Mniej klientów i spadek cen, wymuszony zarówno deflacją, jak i coraz ostrzejszą konkurencją na rynku, to realia, z jakimi musiały się zmierzyć firmy handlowe od połowy 2014 r. Jednak pierwsze miesiące 2015 r. pokazują, że koniunktura się odbudowuje.

Pokazują to choćby dane Biedronki, która podała, że w pierwszym półroczu 2015 r. jej sprzedaż wzrosła o 11,7 proc., do niemal 4,5 mld euro. Dynamika przychodów w złotych była niewiele mniejsza: 10,6 proc. W ujęciu porównywalnym, czyli bez otwartych w tym okresie sklepów, sprzedaż była wyższa o 2,6 proc., mimo 3,3-proc. spadku cen żywności.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama