Reklama
Rozwiń

Klienci sięgnęli do portfeli

Poprawia się frekwencja w centrach handlowych, a sieci z Biedronką na czele mają coraz lepsze wyniki. To dobra wiadomość dla całej gospodarki.

Aktualizacja: 02.08.2015 22:41 Publikacja: 02.08.2015 22:00

Branża handlowa widzi coraz więcej oznak poprawy koniunktury

Foto: Rzeczpospolita

Mniej klientów i spadek cen, wymuszony zarówno deflacją, jak i coraz ostrzejszą konkurencją na rynku, to realia, z jakimi musiały się zmierzyć firmy handlowe od połowy 2014 r. Jednak pierwsze miesiące 2015 r. pokazują, że koniunktura się odbudowuje.

Pokazują to choćby dane Biedronki, która podała, że w pierwszym półroczu 2015 r. jej sprzedaż wzrosła o 11,7 proc., do niemal 4,5 mld euro. Dynamika przychodów w złotych była niewiele mniejsza: 10,6 proc. W ujęciu porównywalnym, czyli bez otwartych w tym okresie sklepów, sprzedaż była wyższa o 2,6 proc., mimo 3,3-proc. spadku cen żywności.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę