Ma to być rynkowy debiut na dużą skalę. W pierwszych dniach września seria 13 kosmetyków nowej marki Janda, pojawi się w ponad tysiącu sklepów największej w Polsce sieci drogeryjnej Rossman. Marka, skierowana do dojrzałych kobiet. jest produktem spółki Krystyna Janda, którą znana aktorka i reżyserka utworzyła z doświadczonym menedżerem z branży kosmetycznej, Jarosławem Cybulskim.
Więcej niż reklama
Oboje wspominają, że pomysł na wspólny brand sygnowany nazwiskiem Jandy zrodził się przed kilkoma laty, gdy gwiazda została „twarzą" jednej z linii kosmetyków Soraya - flagowej marki firmy Cederroth Polska.(Należy też do niej Dermika). Dyrektorem generalnym spółki był wówczas Jarosław Cybulski. – Już wtedy stwierdziłem, że Krystyna Janda zasługuje na coś więcej niż reklama kosmetyków –wspomina Cybulski, dziś prezes spółki Krystyna Janda, który plan stworzenia nowej marki preparatów do pielęgnacji twarzy zaczął realizować po odejściu z Cederroth, w 2014 r. Podkreśla, że dla Jandy pracuje zespół doświadczonych specjalistów z branży, w tym dawna kadra Dermiki. Produkcję zapewnia zaś polska firma z wieloletnią tradycją w kosmetykach profesjonalnych.
Jarosław Cybulski nie chce ujawnić jej nazwy. Nie kryje natomiast, że nowy brand celuje w pozycję lidera segmentu droższych kosmetyków premium. I to nie tylko dzięki mocnej osobistej marce jej współwłaścicielki firmy. Ma w tym pomóc także receptura wykorzystująca kosmetologiczne nowinki, wysoka jakość i ogólnopolska sieć sprzedaży Rossmana. Kosmetyki Janda mają tam walczyć o klientki produktów premium, ale będą tańsze niż Dermika czy selektywne linie znanych polskich firm kosmetycznych -Dr Irena Eris, Oceanic czy Yonelle.
Perfumy ze znanym nazwiskiem
Jarosław Cybulski przyznaje, ze dokładnie przeanalizował przypadki polskich marek sygnowanych przez gwiazdy i celebrytów W tym porażkę, także finansową, która poniosła znana aktorka, Grażyna Szapołowska ze swą wprowadzoną w 2001 r. za 4 mln zł marką Sza.
– Wówczas było na nią za wcześnie. Trwała jeszcze fascynacja Zachodem. Teraz jednak widać powrót do polskich marek- ocenia Cybulski, Potwierdzają to tegoroczne badania firmy ARC Rynek i Opinia, w którym 54 proc. Polek uznało za atut polskie pochodzenie kosmetyku.