Reklama

Zakupy spożywcze w nocy nie są już wielką atrakcją

Duże sklepy powoli odchodzą od modelu czynne 24h. Na rynku wciąż jednak działa dużo małych placówek całodobowych, głównie z alkoholem.

Aktualizacja: 29.09.2015 07:58 Publikacja: 28.09.2015 22:00

Zakupy spożywcze w nocy nie są już wielką atrakcją

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Zmiany w zachowaniach konsumentów już wymusiły zmiany w strategii choćby Tesco. Firma rozpoczęła reorganizację pracy swoich całodobowych sklepów w Wielkiej Brytanii, co tłumaczone jest nową, oszczędnościową strategią. Jednak równocześnie nowe podejście do tego formatu widać także w Polsce.

– Na początku bieżącego roku przeanalizowaliśmy korzystanie przez klientów z nocnych zakupów we wszystkich naszych hipermarketach otwartych 24 godziny na dobę. W marcu zmieniliśmy godziny otwarcia w sklepach, w których nocne zakupy nie były popularne wśród klientów – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska. – Zmiana ta dotyczyła 11 placówek. Myśląc o wygodzie osób ceniących sobie wieczorne zakupy, sklepy te otwarte są w godzinach 6–24 – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama