Reklama

Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty

Płatności odroczone sprawdziły się w przypadku zakupów dokonywanych przez konsumentów. Trudno się zatem dziwić, że teraz ta forma zapłaty ma być dostępna dla przedsiębiorców.

Aktualizacja: 06.09.2024 06:30 Publikacja: 06.09.2024 04:30

Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty

Foto: Adobe Stock

Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, operator płatniczy Tpay we współpracy z firmą PragmaPay uruchomi dla firm usługę odroczenia płatności za zakupy. Podobny charakter ma rozwijana przez Allegro, adresowana do biznesu, funkcjonalność Allegro Pay Business. Przenoszenie rozwiązań znanych konsumentom do ofert skierowanych do firm nabiera impetu.

Firmowy impuls zakupowy

O tym, jak popularne może być odłożenie płatności za zakupy na kilka tygodni, mogą świadczyć wyniki badań firmy konsultingowej Kearney: wynika z nich, że z takiej opcji skorzystało już dwóch na trzech kupujących, a Polacy są pod tym względem w europejskiej czołówce. Taką możliwość oferuje już 70 proc. sklepów internetowych działających w Polsce.

Najwyraźniej ich doświadczenia z takim kredytowaniem klienta są na tyle dobre, że teraz rynek chciałby się otworzyć na klientów biznesowych. Nic zaskakującego, biorąc pod uwagę, że kręgosłupem gospodarki są firmy małe, często jednoosobowe – ich właściciele ulegają tym samym impulsom zakupowym co klient indywidualny. Gdy oferowane im są podobne warunki – kilka tygodni (zwykle od dwóch do ośmiu) odroczenia oraz oprocentowanie na poziomie 0 proc. – decyzja wydaje się być prosta.

Czytaj więcej

Firmy też mogą już płacić z opóźnieniem za zakupy

Płatności odroczone dla firm. Korzyści dla e-sklepów

Dla sprzedających rozwiązanie też ma wiele plusów: kontakt z klientem, a także ryzyko związane z finalnym uregulowaniem płatności bierze na siebie dostawca płatności odroczonych, sprzedawca otrzymuje zapłatę w momencie złożenia zamówienia na towar. Płatności odroczone sprawiają, że wartość koszyków zakupowych rośnie, za to spada odsetek niedokończonych transakcji. Ponadto w obecnej chwili oferowanie takiej płatności znacząco podnosi konkurencyjność oferującego je e-sklepu – a zapewne za jakiś czas będzie rynkowym standardem.

Reklama
Reklama

Eksperci spodziewają się dalszego wzrostu popularności płatności odroczonych – na poziomie nawet 35 proc. rocznie w perspektywie roku 2028. – Pod względem rozwoju model sprzedaży B2B był opóźniony w stosunku do B2C. Teraz jednak dynamicznie się rozwija – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, partner zarządzający w Unity Group. – Obecnie banki coraz śmielej wchodzą w e-commerce, operatorzy płatności rozwijają usługi finansowe, firmy logistyczne dodają opcję montażu dostarczanego sprzętu. Każdy chce uzyskać dodatkową marżę na obsługiwanych transakcjach lub wejść w nowy kanał sprzedaży – dodaje.

Możliwe zresztą, że to nie koniec: rynek nieustannie szuka nowinek.

Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama