Reklama
Rozwiń
Reklama

Groźba grzywny zaszkodziła akcjom sieci Carrefour

Poważne problemy sieci Carrefour we Francji. Resort finansów zwrócił się do sądu o ukaranie sieci grzywną za umowy zawierane z placówkami działającymi na zasadzie franczyzy, niekorzystne dla ajentów. Akcje sieci straciły w Paryżu prawie 10 proc.

Publikacja: 18.06.2024 18:29

Groźba grzywny zaszkodziła akcjom sieci Carrefour

Foto: Adobe Stock

Resort finansów poinformował, że śledztwo przeprowadzone od lipca 2019 do marca 2022 w Normandii przez podległą mu placówkę regionalną DREETS wykazało przypadki naruszania kodeksu handlowego. przez różne firmy we ramach sieci Carrefour. Praktyki dotyczące ok. 170 placówek franczyzowych na ponad 2 tys. w sieci polegały na ograniczaniu konkurencji z pozycji siły i na krępowaniu działalności ajentów — uznano w resorcie. Zawierane umowy miały liczne klauzule ograniczające swobodę działania i autonomię ajentów, nieproporcjonalne wobec zwyczajowych reguł funkcjonowania takich umów i warunków zapewniających związek ajentów z marką. Przewidywały np. zawyżone zalecane ceny odsprzedaży towarów czy obowiązek zaopatrywania się niemal wyłącznie w firmie matce.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama