Polacy już nie patrzą na znane marki. Wolą te drugie

Dzięki cenom niższym o 20–30 proc. marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek. 35 proc. konsumentów ocenia ich jakość tak samo jak produktów renomowanych wytwórców.

Publikacja: 27.10.2023 03:00

Marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek

Marki własne sieci handlowych szturmem podbijają rynek

Foto: Adobe Stock

Marki własne w ujęciu wartościowym odpowiadają już za 22 proc. naszych wydatków na podstawowe produkty chemiczne i spożywcze, ilościowo zaś ich znaczenie w koszykach zakupowych jest jeszcze większe. To efekt niższych cen i ich rosnącej popularności, w efekcie w niektórych kategoriach są już rynkowymi liderami, co potwierdzają dane GfK – An NIQ Company tylko dla „Rzeczpospolitej”.

Produkty marki własnej Biedronki – Nasze Smaki – są najczęściej kupowane w kategorii dań gotowych. Podobnie jest z inną marką własną tej samej sieci – Go Vege, która jest najbardziej popularna, jeśli chodzi o roślinne zamienniki mięsa i nabiału – wymienia ją wśród kupowanych 20 proc. osób. Świetnie radzi sobie także Kraina Mięs (Biedronka) i Kraina Wędlin (Biedronka), które plasują się w pierwszej piątce, po które najczęściej sięgają polscy konsumenci, gdy mówimy o mięsie i rybach i mają po 12 oraz 17 proc. wskazań. W czołówce jest także Pikok z oferty Lidla z 8 proc. wskazań.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe
Handel
Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy
Handel
Katastrofalna decyzja dla eksportu. Odwołany przetarg na terminal zbożowy w Gdańsku
Handel
Kolejna znana marka modowa ma poważne kłopoty
Handel
Korupcja zatrzymała polsko-ukraińskie negocjacje rolne. Warszawa czeka