Dino chce przejąć drogerię internetową. Jest wniosek do UOKiK

Dino Polska złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek od zgodę na przejęcie kontroli nad spółką eZebra.pl, podał UOKiK.

Publikacja: 25.10.2023 18:44

Dino chce przejąć drogerię internetową. Jest wniosek do UOKiK

Foto: Lukasz Sokol/Bloomberg

Wniosek wpłynął 19 października, sprawa jest w toku.

"Zgłoszony zamiar koncentracji polega na przejęciu przez Dino Polska S.A. z siedzibą w Krotoszynie kontroli nad eZebra.pl sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie („eZebra") oraz spółkami zależnymi eZebra:

3BOOM sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie; oraz

JTG Polska sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie" - czytamy we wniosku.

Czytaj więcej

Sieć handlowa chce mieć własne stacje benzynowe. Konkurencja dla Orlenu?

W ub. tygodniu Dino Polska podał, że zawarł ze spółką eZebra.pl oraz jej wspólnikami przedwstępną warunkową umowę, na podstawie której w wyniku nabycia istniejących udziałów od założycieli oraz po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego eZebra i objęciu nowo utworzonych udziałów, Dino Polska stanie się docelowo właścicielem 75 proc. udziałów eZebra. Cena za udziały wyniesie około 61 mln zł (cena sprzedaży), z czego 11,5 mln zł zasili eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota około 49,5 mln zł będzie stanowić zapłatę za istniejące udziały odkupywane przez spółkę od założycieli. Cena sprzedaży zostanie skorygowania o dług netto i różnicę w kapitale obrotowym eZebra, JTG oraz 3BOOM na dzień zamknięcia.

eZebra jest drogerią internetową działająca na rynku polskim. Działalność prowadzona jest w tradycyjnym modelu handlowym, w oparciu o wynajmowany magazyn, z którego towary, uprzednio zakupione od producentów, są wysyłane do klientów detalicznych składających zamówienia na stronie internetowej eZebra.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

Handel
Sprawa LPP i Hindenburga. Prokuratura zabrała głos
Handel
Nastroje się poprawiają, ale wciąż obawiamy się wzrostu cen w sklepach
Handel
Polskie marki idą za granicę mimo konkurencji z Chin
Handel
Groźba grzywny zaszkodziła akcjom sieci Carrefour
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Handel
Leroy Merlin w Rosji schowa się za nową nazwą. Zdumiewające tłumaczenie
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży