Reklama
Rozwiń
Reklama

Sklepy mają dość. Wzrost kosztów je przygniata

Firmy handlowe czują rosnącą presję konsumentów. Co druga musi wciąż oferować promocje i zniżki, choć koszty rosną. Mimo to co czwarta mówi o ekspansji i szukaniu nowych rynków.

Publikacja: 31.03.2023 03:00

Sklepy mają dość. Wzrost kosztów je przygniata

Foto: Bloomberg

51 proc. firm handlowych zwraca uwagę, że musi wciąż organizować promocje, a wśród największych zagrożeń dla rozwoju widzą zmniejszenie siły nabywczej konsumentów, na co wskazuje 38 proc., oraz wzrost konkurencji przez nowe podmioty na rynku, co niepokoi 29 proc. – wynika z dorocznego Adyen Retail Report 2023, który ukaże się w maju. Dane na podstawie badania 500 menedżerów firm handlowych w Polsce „Rzeczpospolita” publikuje pierwsza.

– Oczywiście oferty cenowe są ważne, ale liczą się też inne wartości, które przyciągają klientów i wyróżniają biznes na tle konkurencji – szczególnie, gdy konsumenci poświęcają swoim wydatkom więcej uwagi – mówi Jakub Czerwiński, regionalny wiceprezes w Adyen. – Dzięki temu wciąż udaje się zaskoczyć klienta, proponując mu nowe ścieżki zakupowe, których przykładem było w zeszłym roku pojawienie się samoobsługowych Żabek, terminali w smartfonie czy kiosków do samodzielnej obsługi w sklepach odzieżowych, jak Uniqlo – dodaje.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama