51 proc. firm handlowych zwraca uwagę, że musi wciąż organizować promocje, a wśród największych zagrożeń dla rozwoju widzą zmniejszenie siły nabywczej konsumentów, na co wskazuje 38 proc., oraz wzrost konkurencji przez nowe podmioty na rynku, co niepokoi 29 proc. – wynika z dorocznego Adyen Retail Report 2023, który ukaże się w maju. Dane na podstawie badania 500 menedżerów firm handlowych w Polsce „Rzeczpospolita” publikuje pierwsza.
– Oczywiście oferty cenowe są ważne, ale liczą się też inne wartości, które przyciągają klientów i wyróżniają biznes na tle konkurencji – szczególnie, gdy konsumenci poświęcają swoim wydatkom więcej uwagi – mówi Jakub Czerwiński, regionalny wiceprezes w Adyen. – Dzięki temu wciąż udaje się zaskoczyć klienta, proponując mu nowe ścieżki zakupowe, których przykładem było w zeszłym roku pojawienie się samoobsługowych Żabek, terminali w smartfonie czy kiosków do samodzielnej obsługi w sklepach odzieżowych, jak Uniqlo – dodaje.