Wojna na masło. Kaufland uderza w Biedronkę i Lidla zaskakująco niską ceną

Sieci handlowe walczą o przyciąganie klientów oferując podstawowe produkty na specjalnych warunkach.

Publikacja: 03.02.2023 14:21

Wojna na masło. Kaufland uderza w Biedronkę i Lidla zaskakująco niską ceną

Foto: Adobe Stock

Promocje na masło wydają się być tym, czym sieci handlowe przyciągają klientów. Produkt ten świetnie się do tego nadaje, będąc w gronie produktów podstawowych i mających dość uniwersalne zastosowanie w kuchniach konsumentów, a do tego zdatny do długiego przechowywania.

Czytaj więcej

Inflacja czy oszustwo? Artykuły spożywcze maleją w oczach

Obecnie uderzenie w maślanej wojnie cenowej wyprowadził Kaufland, w którego sklepach można do końca piątki 3.02 kupić masło w cenie 2,99 zł za opakowanie 200 g. Wystarczy kupić dwie kostki masła, by skorzystać z tej promocji. Sieć wprowadza ograniczenie mające zapobiec wykupywaniu dużych ilości przez klientów – na klienta przypada maksymalnie 6 opakowań w promocyjnej cenie.

Mniej atrakcyjną cenowo, za to zdecydowanie dłuższą i bardziej dostępną promocję ma Lidl. Przez cały luty masło marki własnej Lidla można kupić po 5,79 zł za opakowanie 200 gramów masła 82 procent. Masło śmietankowe o zawartości tłuszczu 60 procent kosztuje przez cały miesiąc 4,99 zł za opakowanie. Na 3 lutego Lidl też przygotował reklamowaną tylko we własnej aplikacji promocję masła od firmy Mlekpol – przy zakupie trzech kostek jedna kosztuje 4,49 zł. W tym wypadku Kaufland zdecydowanie przebił ofertę Lidla.

Czytaj więcej

Coraz więcej kradzieży w sklepach. Zabezpieczenia nawet na maśle i cukierkach

O swoje walczy też Biedronka, która do 4 lutego oferuje masło w cenie 4,79 zł za opakowanie 200 gramów. Oferta jest jednak dostępna tylko dla posiadaczy karty lub aplikacji Moja Biedronka. Największa sieć dyskontowa w kraju również wprowadziła ograniczenie – limit 6 opakowań dziennie na konto w programie lojalnościowym.

Również Auchan oferuje dla uczestników swojego programu lojalnościowego masło w promocyjnej cenie 4,99 zł za opakowanie. A Carrefour, który zalicza przy okazji wpadkę z promocją masła Mlekpolu przeceniając z 10,49 na 6,99 produkt, którego najniższa cena w ciągu ostatniego miesiąca wynosiła 5,99 zł, szykuje promocję na masło Mlekovity od 6 lutego dla uczestników swojego programu lojalnościowego – od 6 do 8 lutego będzie ono kosztowało 4,95 zł za kostkę pod warunkiem zakupu 3 sztuk.

Swoje promocje na masło mieli również mniejsi konkurenci. Ostatniego dnia stycznia masło marki własnej po 4,49 sprzedawała sieć Netto. Aldi oferowało przecenę masła Mlekovity z 8,79 na 5,79 zł.

Luty, przynajmniej na razie, upływa więc w sieciach handlowych pod znakiem masła jako ważnego magnesu na klientów.

Promocje na masło wydają się być tym, czym sieci handlowe przyciągają klientów. Produkt ten świetnie się do tego nadaje, będąc w gronie produktów podstawowych i mających dość uniwersalne zastosowanie w kuchniach konsumentów, a do tego zdatny do długiego przechowywania.

Obecnie uderzenie w maślanej wojnie cenowej wyprowadził Kaufland, w którego sklepach można do końca piątki 3.02 kupić masło w cenie 2,99 zł za opakowanie 200 g. Wystarczy kupić dwie kostki masła, by skorzystać z tej promocji. Sieć wprowadza ograniczenie mające zapobiec wykupywaniu dużych ilości przez klientów – na klienta przypada maksymalnie 6 opakowań w promocyjnej cenie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy