Nowa Barbie specjalnie dla przedszkolaków. Nie było takiej wcześniej

Kultowa lalka ma wreszcie wersję dla małych dzieci – bez kciuka i większą, by dzieciom łatwiej było się nią bawić.

Publikacja: 13.01.2023 14:34

Nowa Barbie specjalnie dla przedszkolaków. Nie było takiej wcześniej

Foto: Bloomberg

Koncern Mattel, producent Barbie, od lat ma produkty z logo „My First Barbie”, ale mimo tego nie miał dotychczas lalki, która faktycznie byłaby dostosowana do potrzeb małych dzieci. Budowa dostępnych na rynku lalek utrudniała małym dzieciom choćby ich przebieranie. Teraz to się jednak zmieni. Według Lisy McKnight, wiceprezeski wykonawczej Mattel i globalnej szefowej marki Barbie oraz lalek, stanie się tak dzięki doświadczeniom zebranym przy okazji lalek z logo „My First Barbie”.

materiały prasowe

- Prawie codziennie rozmawiamy z rodzicami i dziećmi. Co ciekawe, coraz częściej rodzice, którzy sami dorastali z Barbie, domagali się lalki, którą łatwiej byłoby się bawić małymi rączkami o mniejszej zręczności – stwierdziła, w rozmowie z CNN, McKnight.

Nowa lalka jest większa o blisko 6 cm (2 cale) od standardowej. Jest również miększa i bardziej elastyczna. Dodatkowo zmieniono projekt dłoni – zamiast charakterystycznego oddzielonego kciuka, dłoń jest zamknięta, więc kciuk się nie odróżnia.

- Zrobiliśmy to, aby ułatwić małym rączkom ubieranie i rozbieranie lalki – powiedziała McKnight.

Czytaj więcej

Barbie Elżbieta II. Producent lalek uczcił platynowy jubileusz królowej

Mattel wprowadza nową Barbie w czterech odcieniach skóry do wyboru i z dostępnymi akcesoriami, takimi jak buty, torebki czy różne stroje. Wszystkie ubranka dla nowej Barbie są wyposażone w zapięcia na rzepy, dzięki którym małym dzieciom jest łatwiej zmieniać ubranka lalek. Do tego można dokupić także zestawy do sypialni czy zabawy w popołudniową herbatkę. Lalki są dostępne w sieciach handlowych w USA w cenie 20 dolarów za sztukę. Akcesoria, oczywiście, dostępne są oddzielnie.

Barbie, która miała moment tracenia rynku w związku ze zmieniającymi się modami i rosnącą świadomością konsumentów, z powodzeniem utrzymała się jako numer 1 wśród lalek dzięki elastycznym zmianom. Większy wybór lalek i lepsze dopasowanie do różnych grup etnicznych pozwoliło zachować przewagę nad konkurencją. Nowa lalka to również krok, jak uważają eksperci, w dobrym kierunku – według nich Mattel „znalazł sposób by dostarczyć modną lalkę jeszcze młodszemu konsumentowi”.

Na razie brak informacji o tym, kiedy nowa lalka pojawi się w sprzedaży w Polsce.

Czytaj więcej

Barbie uhonoruje współtwórczynię szczepionki na Covid

Koncern Mattel, producent Barbie, od lat ma produkty z logo „My First Barbie”, ale mimo tego nie miał dotychczas lalki, która faktycznie byłaby dostosowana do potrzeb małych dzieci. Budowa dostępnych na rynku lalek utrudniała małym dzieciom choćby ich przebieranie. Teraz to się jednak zmieni. Według Lisy McKnight, wiceprezeski wykonawczej Mattel i globalnej szefowej marki Barbie oraz lalek, stanie się tak dzięki doświadczeniom zebranym przy okazji lalek z logo „My First Barbie”.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu