Większość Polaków popiera zakaz pakowania żywności w plastik

Już dwóch na trzech konsumentów chciałoby zakazać pakowania warzyw i owoców w plastik, zbadał SW Research. Jednak w Polsce prace stoją.

Publikacja: 07.12.2022 13:46

Większość Polaków popiera zakaz pakowania żywności w plastik

Foto: Adobe Stock

Kolejne badania pokazują rosnącą niechęć konsumentów do plastikowych opakowań, zwłaszcza tych jednorazowych. Tym razem aż 65 proc. ankietowanych chciałoby wprowadzenia Polsce przepisu zakazującego sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. Opakowanie można by – zdaniem większości badanych – zastąpić papierem czy kartonem.

Z badania przeprowadzonego przez SW Research, które „Rzeczpospolita” otrzymała na wyłączność, wynika, że 70 proc. badanych kobiet i blisko 60 proc. ankietowanych mężczyzn popiera wprowadzenie zakazu sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. W tej grupie najwięcej jest nie młodych ekologów, a osób powyżej 65 roku życia, które zapewne najlepiej pamiętają, że taki handel jest jak najbardziej możliwy. Aż 73 proc. ankietowanych w tej grupie wiekowej uważa, że to słuszne działanie. Ogólnie jednak zakaz ten cieszyłby się dużym poparciem - negatywnie na pomysł rezygnacji z opakowań plastikowych w sprzedaży owoców i warzyw zareagowało tylko 13 proc. respondentów.

Pozostało 82% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy