Allegro podało w komunikacie, że wartość sprzedaży brutto (GMV) na platformie w trzecim kwartale wzrosła 21 proc. do 12 mld zł dla polskiej części biznesu. Przełożyło się to na wzrost przychodów polskiej części grupy o 32 proc. r/r do 1,63 mld zł w trzecim kwartale.

Z kolei liczba aktywnych kupujących wzrosła w trzecim kwartale o ponad 400 tys. ustanawiając nowy rekord na poziomie 13,8 mln. Średnia sprzedaż na jednego aktywnego kupującego wzrosła o 13,3 proc. r/r do 3 449 zł.

Skorygowana EBITDA dla polskiej części grupy wzrosła o 24,6 proc. r/r do 588 mln zł trzecim kwartale, zwiększając też wartość EBITDA na poziomie skonsolidowanym, zwłaszcza w obliczu ograniczenia strat przez Grupę Mall w ujęciu kwartalnym.

Czytaj więcej

Świat przestaje kupować w internecie, a u nas sprzedaż wciąż rośnie

Spółka podała, że kontynuuje optymalizację sprzedaży własnej w Grupie MALL, jednocześnie przygotowując się do planowanego na przyszły rok wdrożenia w Czechach modelu marketplace, opartego głównie na ofertach stron trzecich. Kilka dni temu odpis 2,3 mld zł w związku ze słabymi wynikami Mall i WE|DO spowodował mocny spadek kursu.

Włączając Grupę MALL i WE|DO, skonsolidowane GMV grupy wzrosło o 30,4 proc., przychody zwiększyły się o 88 proc., zaś skorygowana EBITDA była o 13,9 proc. wyższa r/r w trzecim kwartale.

Allegro potwierdza swoje oczekiwania całoroczne, zakładając dla działalności w Polsce wzrost GMV w przedziale 15-17 proc., przy wzroście przychodów na poziomie 23-26 proc. i wzroście Skorygowanej EBITDA o 10-12 proc. r/r. Nakłady inwestycyjne mają zaś wynieść 650-700 mln PLN. Na poziomie skonsolidowanym, GMV ma się zwiększyć o 22-24 proc., a przychody o 67-71 proc. Oczekiwania co do Skorygowanej EBITDA na poziomie skonsolidowanym wynoszą +2 do -6 proc., zaś nakłady inwestycyjne spodziewane są w przedziale 720-800 mln zł.