Sprzedaż kosmetyków L'Oreal powyżej oczekiwań

Francuski koncern zaskoczył świetnymi wynikami w I kwartale. Notowania na giełdzie poszybowały w górę.

Publikacja: 19.04.2016 13:10

Sprzedaż kosmetyków koncernu L'Oreal urosła w pierwszym kwartale bieżącego roku o 1,8 proc. do 6,55 mld euro - o 0,93 mld euro więcej od prognoz. Przychody według danych porównywalnych, wyłączających fuzje, przejęcia i wpływy zmian kursów walut, przychód firmy zwiększył się o 4,2 proc., przewyższając oczekiwania analityków o 0,7 pkt. proc. Zaostrzyło to apetyt inwestorów, co momentalnie uwidoczniły notowania firmy na paryskiej giełdzie. Cena akcji L'Oreal doświadczyła we wtorek największego jednodniowego skoku od 25 września ubiegłego roku – wzrosła aż o 5,3 proc. do 169 euro.

Impulsem dla tych świetnych wyników firmy okazał się stale rosnący popyt w Ameryce Północnej na kosmetyki do makijażu, w szczególności marki NYX Cosmetics. Skompensował on spadek sprzedaży markowych produktów w Hong Kongu, powiązany ze spowolnieniem chińskiej gospodarki, oraz słabnący popyt w Brazylii, którego przyczyną było podwyższenie podatków. Największy wzrost został zanotowany w dziale konsumenta, odpowiedzialnym za sprzedaż m. in. szamponów Garnier czy tuszów do rzęs Maybelline.

– Mimo iż wyniki sprzedaży w działach kosmetyków do pielęgnacji ciała oraz luksusowych produktów również pobiły oczekiwania, to dział konsumenta jest największym motorem wzrostu firmy – uważa Andrew Wood, analityk firmy badawczej Sanford C. Bernstein.

Podczas konferencji prasowej firma ogłosiła, że jest przekonana, iż w bieżącym roku uda jej się prześcignąć prognozowany wzrost rynku kosmetycznego o ok. 3,5 proc.

– Roczny zysk będzie rósł w jeszcze szybszym tempie niż w pierwszym kwartale – zapowiedział dyrektor generalny L'Oreal, Jean-Paul Agon.

Dyrektor finansowy, Christian Mulliez, dodał, że spodziewają się również wzrostu marży operacyjnej. L'Oreal zapowiedział też istotne zmiany w kierownictwie firmy w bieżącym roku. Marc Menesguen, od 5 lat pełniący funkcję dyrektora strategicznego ds. marketingu, odstąpi we wrześniu swoje stanowisko obecnemu dyrektorowi generalnemu L'Oreal w regionie Azji i Pacyfiku, Alexisowi Perakis-Valatowi – podał Jean-Paul Agon podczas konferencji.

Alexis Perakis-Valatow jest związany z francuskim koncernem już od 20 lat. Pracował m. in. w oddziałach L'Oreal we Francji, Hiszpanii, Niemczech oraz w Chinach.

Sprzedaż kosmetyków koncernu L'Oreal urosła w pierwszym kwartale bieżącego roku o 1,8 proc. do 6,55 mld euro - o 0,93 mld euro więcej od prognoz. Przychody według danych porównywalnych, wyłączających fuzje, przejęcia i wpływy zmian kursów walut, przychód firmy zwiększył się o 4,2 proc., przewyższając oczekiwania analityków o 0,7 pkt. proc. Zaostrzyło to apetyt inwestorów, co momentalnie uwidoczniły notowania firmy na paryskiej giełdzie. Cena akcji L'Oreal doświadczyła we wtorek największego jednodniowego skoku od 25 września ubiegłego roku – wzrosła aż o 5,3 proc. do 169 euro.

Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?