Sprzedaż kosmetyków L'Oreal powyżej oczekiwań

Francuski koncern zaskoczył świetnymi wynikami w I kwartale. Notowania na giełdzie poszybowały w górę.

Publikacja: 19.04.2016 13:10

Sprzedaż kosmetyków koncernu L'Oreal urosła w pierwszym kwartale bieżącego roku o 1,8 proc. do 6,55 mld euro - o 0,93 mld euro więcej od prognoz. Przychody według danych porównywalnych, wyłączających fuzje, przejęcia i wpływy zmian kursów walut, przychód firmy zwiększył się o 4,2 proc., przewyższając oczekiwania analityków o 0,7 pkt. proc. Zaostrzyło to apetyt inwestorów, co momentalnie uwidoczniły notowania firmy na paryskiej giełdzie. Cena akcji L'Oreal doświadczyła we wtorek największego jednodniowego skoku od 25 września ubiegłego roku – wzrosła aż o 5,3 proc. do 169 euro.

Impulsem dla tych świetnych wyników firmy okazał się stale rosnący popyt w Ameryce Północnej na kosmetyki do makijażu, w szczególności marki NYX Cosmetics. Skompensował on spadek sprzedaży markowych produktów w Hong Kongu, powiązany ze spowolnieniem chińskiej gospodarki, oraz słabnący popyt w Brazylii, którego przyczyną było podwyższenie podatków. Największy wzrost został zanotowany w dziale konsumenta, odpowiedzialnym za sprzedaż m. in. szamponów Garnier czy tuszów do rzęs Maybelline.

– Mimo iż wyniki sprzedaży w działach kosmetyków do pielęgnacji ciała oraz luksusowych produktów również pobiły oczekiwania, to dział konsumenta jest największym motorem wzrostu firmy – uważa Andrew Wood, analityk firmy badawczej Sanford C. Bernstein.

Podczas konferencji prasowej firma ogłosiła, że jest przekonana, iż w bieżącym roku uda jej się prześcignąć prognozowany wzrost rynku kosmetycznego o ok. 3,5 proc.

– Roczny zysk będzie rósł w jeszcze szybszym tempie niż w pierwszym kwartale – zapowiedział dyrektor generalny L'Oreal, Jean-Paul Agon.

Reklama
Reklama

Dyrektor finansowy, Christian Mulliez, dodał, że spodziewają się również wzrostu marży operacyjnej. L'Oreal zapowiedział też istotne zmiany w kierownictwie firmy w bieżącym roku. Marc Menesguen, od 5 lat pełniący funkcję dyrektora strategicznego ds. marketingu, odstąpi we wrześniu swoje stanowisko obecnemu dyrektorowi generalnemu L'Oreal w regionie Azji i Pacyfiku, Alexisowi Perakis-Valatowi – podał Jean-Paul Agon podczas konferencji.

Alexis Perakis-Valatow jest związany z francuskim koncernem już od 20 lat. Pracował m. in. w oddziałach L'Oreal we Francji, Hiszpanii, Niemczech oraz w Chinach.

Sprzedaż kosmetyków koncernu L'Oreal urosła w pierwszym kwartale bieżącego roku o 1,8 proc. do 6,55 mld euro - o 0,93 mld euro więcej od prognoz. Przychody według danych porównywalnych, wyłączających fuzje, przejęcia i wpływy zmian kursów walut, przychód firmy zwiększył się o 4,2 proc., przewyższając oczekiwania analityków o 0,7 pkt. proc. Zaostrzyło to apetyt inwestorów, co momentalnie uwidoczniły notowania firmy na paryskiej giełdzie. Cena akcji L'Oreal doświadczyła we wtorek największego jednodniowego skoku od 25 września ubiegłego roku – wzrosła aż o 5,3 proc. do 169 euro.

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama