Święto wymyślone przez chińskie sklepy rozpowszechnia się w Polsce

Coraz więcej sprzedawców i to nie tylko internetowych szykuje specjalne promocje na obchodzony 11 listopada Dzień Singla. Moda z Chin ma coraz więcej zwolenników także u nas.

Publikacja: 07.11.2022 15:17

Święto wymyślone przez chińskie sklepy rozpowszechnia się w Polsce

Foto: Bloomberg

Dzień Singla to święto od początku wymyślone i prowadzone przez chiński koncern Alibaba, prowadzący wiele platform internetowych jak Taobao, Tmall czy AliExpress. Choć to absolutnie twór wyłącznie marketingowy to jest już globalnym fenomenem – kulturowym i biznesowym.

Rok temu w z tej okazji serwisy zanotowały w sumie 139 mld dol. sprzedaży (mowa o całym festiwalu, w przypadku niektórych sprzedawców nawet tygodniu). Z danych firm badawczych wynika, ze jeden dzień przyniósł 84,5 mld dol. przychodu, ponad 14 proc., więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, ze jest to dzień z największą sprzedaż internetową na całym świecie.

Czytaj więcej

Nie ma co liczyć na wielkie promocje w Black Friday

O ile początkowo święto przyjęło się w Chinach, a później na innych rynkach azjatyckich, to dzięki ekspansji np AliExpress moda na Dzień Singla rozpowszechnia się także na inne kraje, również Polskę.

W tym roku widać coraz większą liczbę sieci handlowych czy sprzedawców internetowych, którzy z tej okazji ogłaszają specjalne akcje marketingowe i promocje. Robią to zarówno sprzedawcy elektroniki jak i drogerie, choć nadal ofert jest sporo mniej niż w związku z innym importowanym zwyczajem czyli Czarnym Piątkiem.

W Polsce rozpoznawalność dnia singla rośnie, ale nadal jest na stosunkowo niskim poziomie i obroty sprzedażowe generowane 11 listopada nie skłaniają rynku do dużego zaangażowania - mówi Grzegorz Szulik, prezes Honey Payment, polskiego fintechu i współtwórca aplikacji do zarządzania finansami DotBee. - Data w przypadku Polski też jest dość niefortunna, bo pokrywa się ze świętem niepodległości. Niemniej jednak uważam, że w kolejnych latach sytuacja się zmieni i wraz z rosnącą popularnością coraz częściej będziemy widzieć oferty związane z dniem singla – dodaje.

więcej w jutrzejszym wydaniu "Rzeczpospolitej" i na rp.pl

Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł