Święto wymyślone przez chińskie sklepy rozpowszechnia się w Polsce

Coraz więcej sprzedawców i to nie tylko internetowych szykuje specjalne promocje na obchodzony 11 listopada Dzień Singla. Moda z Chin ma coraz więcej zwolenników także u nas.

Publikacja: 07.11.2022 15:17

Święto wymyślone przez chińskie sklepy rozpowszechnia się w Polsce

Foto: Bloomberg

Dzień Singla to święto od początku wymyślone i prowadzone przez chiński koncern Alibaba, prowadzący wiele platform internetowych jak Taobao, Tmall czy AliExpress. Choć to absolutnie twór wyłącznie marketingowy to jest już globalnym fenomenem – kulturowym i biznesowym.

Rok temu w z tej okazji serwisy zanotowały w sumie 139 mld dol. sprzedaży (mowa o całym festiwalu, w przypadku niektórych sprzedawców nawet tygodniu). Z danych firm badawczych wynika, ze jeden dzień przyniósł 84,5 mld dol. przychodu, ponad 14 proc., więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, ze jest to dzień z największą sprzedaż internetową na całym świecie.

Czytaj więcej

Nie ma co liczyć na wielkie promocje w Black Friday

O ile początkowo święto przyjęło się w Chinach, a później na innych rynkach azjatyckich, to dzięki ekspansji np AliExpress moda na Dzień Singla rozpowszechnia się także na inne kraje, również Polskę.

W tym roku widać coraz większą liczbę sieci handlowych czy sprzedawców internetowych, którzy z tej okazji ogłaszają specjalne akcje marketingowe i promocje. Robią to zarówno sprzedawcy elektroniki jak i drogerie, choć nadal ofert jest sporo mniej niż w związku z innym importowanym zwyczajem czyli Czarnym Piątkiem.

W Polsce rozpoznawalność dnia singla rośnie, ale nadal jest na stosunkowo niskim poziomie i obroty sprzedażowe generowane 11 listopada nie skłaniają rynku do dużego zaangażowania - mówi Grzegorz Szulik, prezes Honey Payment, polskiego fintechu i współtwórca aplikacji do zarządzania finansami DotBee. - Data w przypadku Polski też jest dość niefortunna, bo pokrywa się ze świętem niepodległości. Niemniej jednak uważam, że w kolejnych latach sytuacja się zmieni i wraz z rosnącą popularnością coraz częściej będziemy widzieć oferty związane z dniem singla – dodaje.

więcej w jutrzejszym wydaniu "Rzeczpospolitej" i na rp.pl

Dzień Singla to święto od początku wymyślone i prowadzone przez chiński koncern Alibaba, prowadzący wiele platform internetowych jak Taobao, Tmall czy AliExpress. Choć to absolutnie twór wyłącznie marketingowy to jest już globalnym fenomenem – kulturowym i biznesowym.

Rok temu w z tej okazji serwisy zanotowały w sumie 139 mld dol. sprzedaży (mowa o całym festiwalu, w przypadku niektórych sprzedawców nawet tygodniu). Z danych firm badawczych wynika, ze jeden dzień przyniósł 84,5 mld dol. przychodu, ponad 14 proc., więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, ze jest to dzień z największą sprzedaż internetową na całym świecie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biedronka trzęsie giełdą. Na akcjach Dino leje się krew
Handel
Zaskakujące wyniki Biedronki. Kurs Dino się załamał
Handel
Minister finansów chce walczyć z "małpkami. Zapowiada wspópracę z ministrą zdrowia
Handel
Udział Polski w Expo 2025 w Osace to szansa dla rodzimych firm
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Handel
Zaskakujące poparcie młodych dla zakazu handlu alkoholem