Reklama
Rozwiń

Black Friday może być rozczarowaniem dla klientów

83 proc. sklepów deklaruje, że zamierza obniżyć w tym czasie ceny, ale co trzeci przyznaje, że obniżki będą niższe niż w poprzednich latach. Zazwyczaj będzie to maksymalnie 30 proc.

Publikacja: 26.10.2022 11:06

Black Friday może być rozczarowaniem dla klientów

Foto: Shutterstock

Spodziewane spowolnienie gospodarcze i ograniczanie konsumpcji uderzają także w rynek handlu internetowego. Co prawda sprzedaż póki co drastycznie nie spada, ale firmy nie są skłonne to kosztownych inwestycji.

Widać to po ich nastawieniu do promocji na Czarny Piątek. Z badania operatora płatniczego Tpay, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza wynika, że co drugi sprzedawca wprowadzi maksymalnie 30 proc. obniżki cen w ramach Black Friday. Obecna sytuacja gospodarcza i poziom inflacji wpłyną na kształt akcji promocyjnych u 60 proc. badanych e-sklepów. Spodziewane zmiany to brak darmowej dostawy (50 proc.), mniejsze obniżki cen (33 proc.), mniejszy budżet marketingowy oraz krótszy czas promocji (po 17 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę