Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 22:00 Publikacja: 24.10.2022 03:00
Foto: Adobe Stock
Od początku roku do końca sierpnia ilość sprzedanych produktów FMCG (dóbr szybkozbywalnych) zmalała o 1,6 proc., choć ich wartość wzrosła z powodu wyższych cen o 9,5 proc., wynika z danych GfK Polonia. W kolejnych miesiącach można oczekiwać przyspieszenia trendu.
– Konsumpcja spada, inflacja i wysokie ceny to główne wyzwanie wskazywane teraz przez konsumentów – mówił Michał Maksymiec, dyrektor z GfK Polonia. Oznacza to wielkie zmiany w strukturze zakupów, rośnie udział marek własnych, odpowiadających za 21 proc. To jest także efektem ogromnego wzrostu kanału dyskontowego, odpowiedzialnego za 40 proc. rynku.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wszystkie kraje świata miały czas do 9 lipca na wypracowanie umów handlowych z USA. Prezydent Donald Trump przes...
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas