Polacy wydali niemal 6 mld zł na używane produkty online

Najważniejszą motywacją do kupowania rzeczy używanych jest ich niższa cena. Coraz ważniejsze stają się również aspekty ekologiczne.

Publikacja: 21.10.2022 11:54

Polacy wydali niemal 6 mld zł na używane produkty online

Foto: Adobe Stock

Z badania Online Resale in Poland 2021 przygotowanego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że w sumie jedynie online Polacy rocznie wydają na używane produkty 6 mld zł. 58 proc. robiących zakupy z drugiej ręki decyduje się na produkty z kategorii moda, a 35 proc. sięga po elektronikę, a 30 proc. rzeczy z kategorii dom i ogród.

Kategorie, które na Allegro Lokalnie rosną najbardziej dynamicznie pod kątem liczby transakcji, to właśnie dom i ogród oraz kolekcje i sztuka.

Według badania Online Resale in Poland 2021 przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wartość segmentu e-commerce w obiegu wtórnym to 5,96 mld zł. Jednak nie tylko sprzedajemy - coraz chętniej także kupujemy przedmioty z drugiej ręki, ponieważ jest taniej. Coraz częściej Polacy także zwracają uwagę na aspekt ekologiczny i nie chcą generować dodatkowych śmieci. Dodatkowo według badanych, na rynku resale dostępne są produkty unikalne - często znaleźć można kolekcjonerskie perełki, które są niedostępne gdziekolwiek indziej.

Czytaj więcej

Ceny paliw zmusiły Polaków do oszczędności. GUS podał najnowsze dane

- Transakcje między osobami prywatnymi odpowiadają za 65,3 proc. internetowego rynku resale. Jeśli chodzi o Allegro Lokalnie, widzimy że nasi klienci coraz chętniej poszukują przedmiotów używanych w kategoriach takich jak dom i ogród czy kolekcje i sztuka - dzięki temu zanotowaliśmy w nich wzrost transakcji odpowiednio o 75 proc. i 50 proc. - mówi Marek Skomorowski z Allegro Lokalnie. - Ze względu na nadchodzący okres grzewczy w ostatnim czasie widzimy szczególne zainteresowanie kategoriami, które są z nim związane - opałem, przewodami grzejnymi, kolektorami czy bojlerami - dodaje.

Według respondentów najczęściej w przypadku kategorii moda sięgają przede wszystkim po odzież damską z 68 proc. wskazań, a 34 proc. kupuje ubrania męskie. W elektronice są to przede wszystkim laptopy (29 proc.) oraz małe AGD (23 proc.) i słuchawki (23 proc.). Zaś w kategorii dom i ogród na podium uplasowały się kolejno - dekoracje i ozdoby (30 proc.), rośliny (27 proc.) i meble ogrodowe (23 proc.).

Z badania Online Resale in Poland 2021 przygotowanego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że w sumie jedynie online Polacy rocznie wydają na używane produkty 6 mld zł. 58 proc. robiących zakupy z drugiej ręki decyduje się na produkty z kategorii moda, a 35 proc. sięga po elektronikę, a 30 proc. rzeczy z kategorii dom i ogród.

Kategorie, które na Allegro Lokalnie rosną najbardziej dynamicznie pod kątem liczby transakcji, to właśnie dom i ogród oraz kolekcje i sztuka.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu