Reklama
Rozwiń
Reklama

Obajtek: PKN Orlen nie ma żadnych planów zakupu sieci Żabka

Nie prowadzimy żadnych rozmów, nie analizujemy tematu i nie mamy planów kupna Żabki – oświadczył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, odnosząc się do spekulacji rynkowych po wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego o „odkupieniu Żabki”.

Publikacja: 13.10.2022 16:46

Prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek

Prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek

Foto: PAP/Marcin Bielecki

ala

W środę Jarosław Kaczyński zaskoczył rynek stwierdzeniem, że sieć Żabka może wkrótce zmienić właściciela. „Wiecie państwo na pewno wszyscy, co to jest Żabka. Sklepy Żabka też być może zostaną odkupione” – mówił podczas spotkania z wyborcami w Puławach prezes PiS. Jak przekonywał, byłaby to kolejna próba „odbijania tych najbardziej strategicznych części naszej gospodarki z rąk kapitału zewnętrznego”.

Prezes PiS nie wspomniał o tym, kto miałby nabyć sieć Żabka, zasugerował natomiast, że została już podjęta decyzja, iż „sieci elektryczne linii kolejowych zostaną w bardzo krótkim czasie odkupione”. Według spekulacji prasowych mowa tu o planach odkupienia PKP Energetyka przez PGE od amerykańskiego funduszu CVC, który jest także właścicielem Żabki.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama