Jak wynika z danych sprzedażowych tysięcy sklepów handlu tradycyjnego współpracujących z M/platform piwo, czyli największa kategoria w obrotach kończy okres maj-sierpień ze wzrostem wartościowym 10 proc., zaś ilościowym 1 proc.
Napoje bezalkoholowe w tym okresie zanotowały spadek sprzedaży ilościowej o 5 proc. przy wzroście wartościowym 4 proc. Mrożonki, w tym lody kończą lato ze znaczącym spadkiem 16 proc. ilościowym oraz wartościowym 1 proc.
- W tym roku sezon na dobre rozpoczął się wraz z majówką. Od tygodnia siedemnastego widzimy, że sprzedaż poszybowała, przekraczając uśrednioną tygodniową sprzedaż z poprzedniego roku. Wróciły natomiast do tej średniej w tygodniu kończącym sierpień i zaczynającym wrzesień – mówi Magdalena Piwkowska, menedżerka ds. trendów i analiz rynkowych M/platform.
Najlepszym miesiącem dla sprzedaży sezonowych był lipiec. Jednak zarówno lipiec jak i czerwiec były w tym roku na dużym minusie w porównaniu do minionego roku.
Czytaj więcej
Niezależnie od formatu sklepu wszystkie podnoszą ceny. W sierpniu jednym z liderów wzrostu z ponad 17 proc. są sklepy internetowe.