Lato w małych sklepach zdecydowanie nie było udane

Spadła sprzedaż napojów bezalkoholowych i lodów, piwa wzrosłą, ale minimalnie o 1 proc. Wzrost wartości rynku to zaś efekt tylko wyższych cen.

Publikacja: 15.09.2022 14:11

Lato w małych sklepach zdecydowanie nie było udane

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z danych sprzedażowych tysięcy sklepów handlu tradycyjnego współpracujących z M/platform piwo, czyli największa kategoria w obrotach kończy okres maj-sierpień ze wzrostem wartościowym 10 proc., zaś ilościowym 1 proc.

Napoje bezalkoholowe w tym okresie zanotowały spadek sprzedaży ilościowej o 5 proc. przy wzroście wartościowym 4 proc. Mrożonki, w tym lody kończą lato ze znaczącym spadkiem 16 proc. ilościowym oraz wartościowym 1 proc.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?